پرونده بازرسی طرح "عیدانه" ۱۴۰۲بسته شد

با حضورسرپرست استاندارد یزد:

درانتهای طرح ویژه پایش یک ماهه ی سازمان ملی استاندارد تحت عنوان "عیدانه"، با حضورسرپرست اداره کل استاندارد استان یزد، پرونده طرح "عیدانه" ۱۴۰۲بسته شد.

يزد-اکبرخیرخواه
درانتهای طرح ویژه پایش یک ماهه ی سازمان ملی استاندارد تحت عنوان "عیدانه"، با حضورسرپرست اداره کل استاندارد استان یزد، پرونده طرح "عیدانه" 1402بسته شد.به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی استاندارد استان یزد، درآخرین روز از اجرای این پایش، ضمن حضور تیم بازرسی و پایش اداره کل استاندارد در یکی از هتل های 3 ستاره یزد، چگونگی روند اجرای طرح ویژه "عیدانه" توسط کارشناسان و بازرسان استاندارد در این هتل بررسی شد.
سرپرست اداره کل هنگام حضور در این هتل، در خصوص چگونگی اجرای طرح "عیدانه" به خبرنگار اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی گفت:
با توجه به جایگاه حاکمیتی و نظارتی اداره کل استاندارد استان یزد و نظر به جایگاه خاص آن در استیفای حقوق عامه مردم و تاکیدات شخص
 رییس جمهور محترم در این خصوص و همچنین تاکید دکتر اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد در نظارت دائمی بر حوزه خدمات و بازار خصوصا در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، این طرح از 15 اسفند ماه پارسال شروع و تا 15 فروردین امسال ادامه یافت.سرپرست اداره کل استاندارد استان یزد ادامه داد:این طرح از ابتکارات و افتخارات دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران است که از طریق آن، می‏بایست پایش در حوزه‌های 12 گانه خدمات شامل فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، پایانه‌ها ی مسافربری، شیرینی فروشی‌ها، خشکبارو آجیل فروشی‎ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، خدمات مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشوئی، هتل آپارتمان ها و زائر سراها، انجام می‎شد.
مطهری تصریح کرد:سازمان ملی استاندارد ایران در حال گذر ازسیاست‏ها، روش‎های اجرایی و فرآینده های سنتی است، که در صورت دقت نظر مشاهده می شود که در رویکردهای جدید استانداردسازی، خدمات دارای اهمیت ویژه‏ای است و قرار است از طریق طرح‏هایی نظیر عیدانه، خالص فروشی محصولات، پایش کمیت محصولات، و سایر برنامه‎های نظارتی، کم توجهی‏های گذشته خصوصا درحوزه خدمات جبران شود.وی گفت:در قالب بازرسی طرح "عیدانه"و بررسی چک لیست‎های مشخص سازمان ملی استاندارد ایران که براساس استانداردهای ملی مربوطه تنظیم شده است چند ده مورد بازرسی از فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار،
پایانه‌ها ی مسافربری، شیرینی فروشی‌ها، خشکبار و آجیل فروشی‏ها انجام شد.این مسئول در پایان تاکید کرد:نگاه کارشناسان و بازرسان در این پایش‏ها به ایمنی، سلامت و کیفیت کالاها و خدماتی است که در سطح استان به مردم ارائه می‎شود که در این راستا و در مجموع 106 مورد بازرسی از هتل‌ها، رستوران‌ها، خدمات مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشوئی و فروشگاه های زنجیره‎ای و مراکز گفته شده قبل انجام شده است.