هم گران می کنید و هم هدیه می دهید

واقعاً عجیب دورانی را سپری می کنیم و مشخص نیست بعضی از سیستم مدیریتی و نظام تصمیم گیری ما براساس کدام مدل و الگوی مدیریتی کشف شده در جهان پیش می رود؟!. گرانی اینترنت را بدون توجه به نظرات کاربران و میزان کیفیت خدمات افزایش می دهیم و از سوی دیگر برای مردم بسته هدیه اینترنتی در نظر می گیریم و با این توجیه که باید هوای مردم را داشت، گرانی ۳۴ درصدی اینترنت را عادی سازی می کنیم.

واقعاً  عجیب دورانی را سپری  می کنیم و مشخص نیست بعضی از سیستم مدیریتی و نظام تصمیم گیری ما براساس کدام مدل و الگوی مدیریتی کشف شده در جهان پیش می رود؟!. گرانی اینترنت را بدون توجه به نظرات کاربران و میزان کیفیت خدمات افزایش می دهیم و از سوی دیگر برای مردم بسته هدیه اینترنتی در نظر می گیریم و با این توجیه که باید هوای مردم را داشت، گرانی 34 درصدی اینترنت را عادی سازی می کنیم.
اینترنتی که در اثبات بی کیفیت بودن آن دیگر نیاز رجوع به سایت های تست سرعت نیست و باید به مصاحبه اخیر وزیرارتباطات با شبکه خبر اشاره داشت که در حین گفتگوی زنده بارها صدا و تصویر وی به سبب سرعت نامناسب و ناپایدار اینترنت قطع شد و برخی از جملات و کلمات وزیر نامفهوم ماند!.
از سوی دیگر گزارشات مالی اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت نشان می دهد که آنها طی سال های گذشته مدام درحال رشد مالی و سود اقتصادی بوده اند و به گفته یکی از آنها سال گذشته سود مالی چهار هزار میلیاردی را تجربه کرده اند. حال با چنین اوصافی چه ضرورتی برای افزایش قیمت اینترنت بوده و چرا باید برای افزایش سود اپراتورها، افزایش هزینه ها را بر مردم تحمیل کرد.
اینکه مردم را در وضعیت ناچاری قرار دهیم و از این وضعیت سواستفاده کنیم به هیچ عنوان معنا و مفهوم خدمت صادقانه ندارد. اما نباید این نکته را فراموش کرد که درجهان امروز اینترنت و فضای مجازی دیگر در زمره کالا و خدمات انحصاری نیستند و دیری نمی گذرد که شاهد نسخه های اینترنت بین المللی با قیمتی رقابتی خواهیم بود.