لزوم برنامه ریزی کاربردی جهت تبلیغات مفید

با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شاهد اخبار و اتفاقاتی هستیم که در نوع خود برای جامعه تعجب برانگیز است. همواره موضوع هزینه های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در ادوار مختلف جای بحث بوده و به سبب عدم شفافیت مالی در این حوزه شاهد هزینه هایی غیرضروری از سوی برخی نامزدها بوده ایم که مشخص نیست از کجا و چطور برای انتخاب شدنشان هزینه می کنند.

با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شاهد اخبار و اتفاقاتی هستیم که در نوع خود برای جامعه تعجب برانگیز است. همواره موضوع هزینه های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در ادوار مختلف جای بحث بوده و به سبب عدم شفافیت مالی در این حوزه شاهد هزینه هایی غیرضروری از سوی برخی نامزدها بوده ایم که مشخص نیست از کجا و چطور برای انتخاب شدنشان هزینه می کنند.
اما جالب تر از آن خبر تعرفه گذاری رسانه ملی برای اختصاص شبکه و برنامه تبلیغاتی برای نامزدها در استان های مختلف می باشد.
با اعلام صداوسیما به نامزدها برای استفاده از ۲۰۰ شبکه محلی، رقم دریافتی از هر نامزد ۵تا ۷۰ میلیون خواهد بود که در تهران به بالای ۱۰۰ میلیون می‌رسد؛ به طور میانگین حداقل ۴۲۳ میلیارد تومان درآمد این سازمان از انتخابات مجلس دوازدهم خواهد بود.
اینکه صدا و سیما برای تنویر و شفافیت افکارعمومی درمورد تبلیغات نامزدها هزینه در نظر گرفته است و از آن کسب درآمد می کند خود موضوعی قابل تأمل است، چرا که رسانه ملی وظیفه ورسالتی بالاتر ازاین اطلاع رسانی ندارد.
از سوی دیگر باید به وضعیت هزینه تبلیغاتی نامزدها اشاره کرد که قرار است این هزینه های از چه منبعی تأمین شود.
مگر کسانی که تایید صلاحیت شده اند چه مقدار بنیه مالی دارند و یا تاکنون چه کار کرده اند که می توانند چنین هزینه هایی را متقبل شوند؟!
ای کاش قبلا که فرصت بود برنامه ریزی کاربردی جهت تبلیغات انجام می شد تا هم سرمایه ملی و شخصی افراد دچار اصراف نشود و هم بیشترین کارایی را برای بهتر معرفی شدن نمایند گان به مردم باشد.