خطر فعلی سلامت عمومی ناشی از آنفلوآنزای پرندگان «کم» است

سازمان جهانی بهداشت:

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد خطر کلی سلامت عمومی ناشی از آنفلوآنزای پرندگان (H۵N۱) «کم» است.

خطر فعلی سلامت عمومی ناشی از آنفلوآنزای پرندگان «کم» است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد خطر کلی سلامت عمومی ناشی از آنفلوآنزای پرندگان (H۵N۱) «کم» است.
به گزارش ایسنا، با این حال سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد برای افرادی که در معرض تماس با پرندگان، حیوانات یا محیط های آلوده هستند، خطر ابتلا به این بیماری کم تا متوسط ​​در نظر گرفته می‌شود.
این سازمان تاکید کرد ارزیابی خطرات این بیماری ممکن است با کسب اطلاعات بیشتر توسط این کارشناسان آژانس سازمان ملل، تغییر کند.
این سازمان با توصیه به مصرف شیر پاستوریزه و نه خام، گفت: این ویروس در شیر شناسایی شده و نقش احتمالی آن در انتقال در حال بررسی است.
در همین حال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده اخیراً اعلام کرد از هر پنج نمونه شیر تجاری آزمایش شده در یک نظرسنجی سراسری، یک نمونه حاوی ذرات ویروس H۵N۱ است.
آنفلوآنزای پرندگان برای اولین بار در ماه مارس در گله های حیوانات در تگزاس شناسایی شد و یافته های بعدی نشان دهنده وجود ویروس در ۱۰ گله دیگر در هشت ایالت آمریکا بود.
به گزارش آناتولی، آخرین داده‌های مربوط به نمونه‌های شیر نشان می‌دهد که شیوع این بیماری در ایالات متحده بیش از آنچه قبلاً تصور می‌شد، گسترده‌تر است.
ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه ها را به خود جلب کرده است، اولین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان
گونه های حیوانی بیشتری گسترش یافته است - از جمله سگ ها و گربه ها در چندین کشور.
آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات الریه شدید مبتلا شوند.