تشدید بازرسی‌های استاندارد از بازار لوازم خانگی برقی

در خراسان جنوبی؛

بازرسی‌های استاندارد برای اطمینان از اصالت برچسب انرژی لوازم خانگی خراسان جنوبی، تشدید می‌شود.

بازرسی‌های استاندارد برای اطمینان از اصالت برچسب انرژی لوازم خانگی خراسان جنوبی، تشدید می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل استاندارد استان گفت: یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه تجهیزات انرژی‌بر خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و سایر محصولات، نصب برچسب انرژی روی این محصولات است.
دستورانی افزود: مصرف کنندگان در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند، زیرا کالا‌هایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه‌های برق مصرفی در سبد خانوار می‌شود و بر این اساس ضروری است که مصرف‌کنندگان با استفاده از لوازم برقی با رتبه A و B، در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‌جویی کنند.
وی گفت:در خصوص نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه‌های مندرج بر روی برچسب انرژی لوازم خانگی، ۳۴۲ مورد بازرسی در سال ۱۴۰۲ از مراکز عرضه لوازم خانگی توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت‌های خصوصی تایید صلاحیت شده، انجام گرفته است.
مدیر کل استاندارد استان افزود:در جریان این بازرسی و نظارت‌ها،  ۳۲۲ مورد؛ مطابق برچسب انرژی بوده و ۱۹ مورد فاقد برچسب بوده است.
دستورانی به مردم توصیه کرد هنگام خرید محصولات خانگی برقی، با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.