نحوه برگزاری امتحانات هنرستانی‌ها تشریح شد

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی، شاخه فنی و حرفه‌ای و استانداردهای مهارتی کاردانش با اولویت پایه دوازدهم با تصویب شورای مدرسه و هماهنگی اداره به صورت تراکمی و با برنامه‌ریزی و سازمان دهی هنرآموزان به صورت حضوری انجام می‌شود.


رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی، شاخه فنی و حرفه‌ای و استانداردهای مهارتی کاردانش با اولویت پایه دوازدهم با تصویب شورای مدرسه و هماهنگی اداره به صورت تراکمی و با برنامه‌ریزی و سازمان دهی هنرآموزان به صورت حضوری انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، خسرو ساکی با بیان اینکه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای به دلیل وجود مهارتهای عملی و وجود پودمانهایی که باید به صورت عملی آموزش داده شوند و به صورت عملی امتحان گرفته شوند، دارای ارزشیابی متفاوتی از دروس نظری هستند.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت ادامه داد: تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی، شاخه فنی و حرفه‌ای و استانداردهای مهارتی کاردانش (داخل و خارج هنرستان) از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا  ۱۵ مرداد ماه با اولویت پایه دوازدهم با تصویب شورای مدرسه و هماهنگی اداره به صورت تراکمی و با برنامه‌ریزی و سازمان دهی هنرآموزان به صورت حضوری انجام می‌شود.به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ساکی در مورد امتحانات کارگاهی هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفهای و کار دانش گفت: ارزشیابی پایانی خرداد ماه ۹۹ دروس عمومی، شایستگی‌های غیرفنی و پایه فنی هنرستان‌ها به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. این ارزشیابی بر اساس شناخت معلمان از میزان فعالیت‌های حضوری و غیرحضوری دانش آموزان و استفاده از سایر شیوه‌های ارزشیابی پیش گفته، انجام خواهد شد. بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیر فنی حصول اطمینان از آموزش حضوری و غیر حضوری و پودمانهای باقیمانده با معلمان مربوط خواهد بود.