خوردن خرما را جدی بگیریم

برای هزاران سال، میوه خرما غذای اصلی کشورهای خاورمیانه و هندوستان بوده است؛ کشت خرما در عصر مدرن امروز انجام می‌شود، به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. خرما به جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا و اسپانیا گسترش یافت سپس آن‌هاخرما را به غرب معرفی کردند. با توجه به سوابق فسیلی، تاریخ خرما تا ۵۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد.

خوردن خرما را جدی بگیریم

برای هزاران سال، میوه خرما غذای اصلی کشورهای خاورمیانه و هندوستان بوده است؛ کشت خرما در عصر مدرن امروز انجام می‌شود، به 7000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. خرما به جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا و اسپانیا گسترش یافت سپس آن‌هاخرما را به غرب معرفی کردند. با توجه به سوابق فسیلی، تاریخ خرما تا 50 میلیون سال پیش برمی‌گردد.
هر خرما شامل حدود 20 کالری است و حاوی 2.8 میلی گرم کلسیم و 5 گرم کربوهیدرات می‌باشد. خرما سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست، تانن‌ها مهم‌ترین آن‌هاست. تانناز آسیب سلولی جلوگیری کرده و در برابر التهاب محافظت می‌کند. در واقع، خوردن خرما با معده خالی کرم روده را می‌کشد. فقط تعداد کمی خرما در روز برای بهبود سلامت قلب مفید است؛ آنتی‌اکسیدان‌های خرما موجب جلوگیری از آترواسکلروز می‌شوند که اساسا باعث سخت شدن شریان‌ها و ایجاد لخته می‌شود این آنتی‌اکسیدان‌ها حذف کلسترول را از سلول‌های عروقی تحریک می‌کنند. خرما شامل ایزوفلاون نیزهست که برای کاهش خطر بیماری قلبی عروقی مفی می‌باشد. خرما منبع غنی از مس، منیزیم، سلنیوم و منگنز است؛ که همه این‌ها برای حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با پوکی استخوان ضروری هستند.خرما غنی از ویتامین K است، که انعقادکننده خون است و به سوخت وساز بدن کمک می‌کند. خرما هم‎چنین دارای بورون است که برای استخوان‌های سالم مفید می‌باشد. 
منبع غنی از ویتامین‌ها: خرما سرشار از ویتامین‌هایی مانند B1، B2، B3، B5 و همچنینA است . اگر هر روز چند عدد خرما میل کنید، دیگر مجبور به مصرف مکمل‌های ویتامین نخواهید بود.
غنی از آهن: خرما جدا از فلوئور که دندان‌های شما را سالم نگه می‌دارد، حاوی آهن هم هست و برای کسانی که از کمبود آهن رنج می‌برند بسیار توصیه می‌شود.
بهبود هضم غذا: خرما برای هضم غذا بسیار مفید است.اگر چند عدد خرما را در آب خیس و روزانه مصرف کنید، سیستم هاضمه شما عملکرد بهتری خواهد داشت.
شادابی و سلامت پوست: خرما پوست شما را شاداب می‌کند. ویتامین‌های C و D روی قابلیت ارتجاعی پوست اثر می‌گذارد.