زمان برگزاری آزمون تیزهوشان دیگر به تعویق نخواهد افتاد

رییس مدارس استعدادهای درخشان:

رییس مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با تاکید بر اینکه زمان آزمون تیزهوشان دوباره به تعویق نخواهد افتاد، گفت: به این دلیل که اعلام نتایج دیر نشود به هیچ عنوان ما تعویقی در زمان آزمون تیزهوشان سال ۹۹ نداریم.


رییس مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با تاکید  بر اینکه زمان آزمون تیزهوشان دوباره به تعویق نخواهد افتاد، گفت: به این دلیل که اعلام نتایج دیر نشود به هیچ عنوان ما تعویقی در زمان آزمون تیزهوشان سال ۹۹ نداریم.
«فاطمه مهاجرانی» رییس مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره به تعویق افتادن زمان آزمون تیزهوشان گفت: زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مشخص شده و تاریخ دقیق این آزمون در روز ۲۷ تیر ماه خواهد بود.
وی ادامه داد: آزمون تیزهوشان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود. آزمون پایه هفتم صبح روز ۲۷ تیرماه و آزمون ورودی دهم بعد ازظهر همان روز خواهد بود.
مهاجرانی با تاکید بر اینکه زمان آزمون تیزهوشان مجددا به تعویق نخواهد افتاد، گفت: به جهت اینکه اعلام نتایج دیر نشود به هیچ عنوان ما تعویقی در آزمون تیزهوشان سال ۹۹ نداریم.
رییس مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان بیان کرد: هماهنگی‌های ما نیز با ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده و در روز ۲۷ تیرماه آزمون تیزهوشان مقطع هفتم و نهم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم به صورت حضوری و با حفظ همه پروتکل‌های بهداشتی که ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص کرده است، برگزار می‌شود. در این آزمون هم فاصله‌گذاری اجتماعی و هم بحث ضدعفونی فضای آزمون رعایت خواهد شد.
مهاجرانی بیان کرد: همانطور که کنکور را نمی‌توان مجازی برگزار کرد، آزمون تیزهوشان را هم نمی‎توانیم به شکل مجازی برگزار کنیم، زیرا از جنس کنکور است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان کافی برای ارزیابی نتایج دارید یا خیر؟ گفت: به هر حال فرآیندها فشرده می‌شود، ولی طبیعتا ملزم هستیم که به هیچ عنوان کیفیت را فدای فشردگی زمان نکنیم. البته ما زمان را هم در نظر داریم و حتما این کار به خوبی پیش خواهد رفت.