۳۶ واحد گلخانه‎ای جدید در آذربایجان شرقی مجوز فعالیت دریافت کردند

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی ذربایجان شرقی:

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: امسال مجوز فعالیت ۳۶ واحد تولیدات گلخانه‌ای جدید در استان با مجموع ۱۷۴ هزار و ۹۳۷ متر مربع مساحت صادر شده است.

 



تبریز-توفیقی
رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: امسال مجوز فعالیت ۳۶ واحد تولیدات گلخانه‌ای جدید در استان با مجموع ۱۷۴ هزار و ۹۳۷ متر مربع مساحت صادر شده است.
شهرام شفیعی اعلام کرد: ۳۲ فقره پروانه بهره برداری نیز با ۶۴۱ هزار و ۷۸۵ متر مربع واحد گلخانه‌ای صادر شده است.
وی افزود: از برنامه اعلام شده مبنی بر توسعه ۱۱۵ هکتاری سطح گلخانه ها در آذربایجان شرقی ۱۶۴.۷۳ هکتار معادل ۱۴۳.۲ درصد محقق شده است، و در مجموع ۸۱ طرح گلخانه ای با سطح کشت ۱۶۴.۷۳ هکتار تحقق یافته است.
وی همچنین در ادامه فعالیت های سازمان در حوزه صدور مجوز واحدهای تولیدی کشاورزی اعلام کرد: ۲ واحد تولید قارچ خوراکی هم با ظرفیت ۱۶۰ تن در آذربایجان شرقی تاسیس و مجوز فعالیت یک واحد تولید قارچ خوراکی با ظرفیت ۴۰۰ تن نیز تمدید شد.
شفیعی ادامه داد: برای یک هزار و ۲۴۸ فقره واحد دام روستایی با ظرفیت ۶۱ هزار و ۳۹۸ راس در استان مجوز صادر شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۱۴۲ فقره صدور موافقت اصولی برای واحدهای دام صنعتی با ظرفیت ۳۵ هزار و ۴۵۱ راس اقدام شده و مجوز ایجاد ۶۴ واحد دام سنتی با ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۴۳ راس صادر شده است.
وی گفت: برای ایجاد واحدهای طیور نیز ۱۵ فقره مجوز تاسیس با ظرفیت ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۳۰۵ قطعه و مجوز بهره برداری ۴۹ فقره با ظرفیت ۷۹۹ هزار و ۸۵۰ قطعه و موافقت اصولی ۱۵۰ فقره با ظرفیت
۱۴ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۰۰ قطعه در آذربایجان شرقی صادر شده است.
شفیعی افزود: تاسیس پنج واحد تولید آبزیان سردابی و گرم آبی در آذربایجان‌شرقی با ظرفیت ۵۰ تن، بهره برداری از سه واحد آبزیان سردآبی و گرم آبی با ظرفیت ۳۰ تن، تاسیس یک واحد تولیدی آبزیان زینتی و
حد واسط با ظرفیت یک میلیون قطعه و صدور پروانه بهره برداری از یک واحد تولیدی آبزیان زینتی با ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه از دیگر اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری است.