۵۰۰ نفر به مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری اختصاص می‏یابد

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های دستیاری خبر داد و گفت:بعد از اعلام پذیرفته شدگان مرحله اول، تا میزان ۵۰۰ ظرفیت جدید به مرحله تکمیل ظرفیت اختصاص می‏یابد.

۵۰۰ نفر به مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری اختصاص می‏یابد

 

 


معاون آموزشی وزارت بهداشت از تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های دستیاری خبر داد و گفت:بعد از اعلام پذیرفته شدگان مرحله اول، تا میزان ۵۰۰ ظرفیت جدید به مرحله تکمیل ظرفیت اختصاص می‏یابد.
به گزارش وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در آئین افتتاحیه شصت و نهمین آزمون دانشنامه تخصصی وسی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی کشور تاکید کرد:ادغام اموزش در نظام سلامت از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاستهای کلی ابلاغی سلامت است و کیفیت آموزش پزشکی کشور مرهون فعالیت و تلاشهای علمی اساتید و اعضای هیات علمی در این حوزه در دانشگاه‏هاست.
معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: آزمون بوردهای تخصصی و فوق تخصصی یکی از آزمونهای مهم وزارت بهداشت بوده و تقریبا اخرین مدرک اعطایی در رشته های پزشکی است و پذیرفته شدگان در صورت اخذ سایر شرایط میتوانند به عنوان عضو هیات علمی، در کنار ارائه خدمات درمانی،
فعالیت های آموزشی در دانشگاه‏های علوم پزشکی کشور هم داشته باشند.
باقری فرد با اشاره به برگزاری سالیانه آزمون بورد، اضافه کرد: از ظرفیت اعضای بورد برای برگزاری آزمون‏ها استفاده می شود و در طی ۱۰ روز از تاریخ ۲۶ مردادماه؛ سوالات آزمون طرح، بررسی و نهایی
می شود و بعد این مدت آزمون به صورت متمرکز و تحت نظارت وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: گروه‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی، بالاترین مرجع تصمیم گیری در خصوص کمیت و کیفیت
رشته های پزشکی هستند که باید از این ظرفیت بهینه در تمامی زمینه های حوزه پزشکی و نظام سلامت بهره مند شد.
باقری فرد گفت: یکی از مطالبات اصلی
وزیر بهداشت در این دوره، بحث ارتقاء کمی و کیفی آموزش است و اولین ماموریت ما در معاونت آموزشی هم احیا، تجمیع و تقویت بوردهای تخصصی بوده و هست.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص ایجاد اولین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند خاطر نشان کرد: این دانشگاه، سیاستگذار آموزش های هوشمند برای دانشگاه‏های علوم پزشکی کشور است که با استفاده از تکنولوژی‎های نوین در آموزش پزشکی و در راستای گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی فعالیت دارد.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در مورد تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های دستیاری تصریح کرد:بعد از اعلام لیست
پذیرفته شدگان مرحله اول، وزارت بهداشت تا میزان ۵۰۰ ظرفیت جدید را در مرحله تکمیل و بر اساس نتیجه آزمون دستیاری و رعایت اصل بومی گزینی، پذیرش می کند که این فرایند تا شروع سال تحصیلی جدید مشخص می‏شود.