تصویب بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام آموزشی کشور

وزیر آموزش و پرورش در بیرجند:

وزیر آموزش و پرورش در بیرجند: تصویب بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام آموزشی کشور

 


وزیر آموزش و پرورش گفت: در سفرهای استانی تاکنون بیش از
۲۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام تصویب شده که بخشی از آنان تخصیص نیز پیدا کرده است.
یوسف نوری، در خطبه‌های پیش از نماز جمعه بیرجند با درود به ارواح شهدا و معلمان و دانش‌آموزان شهید، گفت:رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی سلام رسانده و اذعان داشتند هر استانی محصولی دارد  و محصول خراسان جنوبی فرهنگی است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه معلمان خراسان جنوبی سرآمد هستند، تصریح کرد: شهید رجایی و شهید باهنر معلم بوده و شهید بهشتی نیز کارمند آموزش و پرورش بود؛ این سه شهید سه ضلع مثلث تعلیم و تربیت بودند.
نوری بیان کرد: اکنون ایران در حوزه سلول‌های بنیادی یکی از قله‌های جهان است و زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی؛ بنیانگذار این عرصه یک معلم بود که اعتقاد داشت هرچه دارد از دوران معلمی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران اکنون در ردیف سه کشور اول دنیا در این حوزه است، افزود:شهید حسن تهرانی مقدم نیز که پدر موشکی ایران است فارغ‏التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود.
نوری با اشاره به اقدامات دولت مردمی شهید رجایی که اکنون در دولت فعلی در حال احیاست، تصریح کرد: مهم ترین و اولین مولفه حکمرانی خوب براساس اعتقاد ما که مسئولیت تکلیفی است که خداوند بر گردن ما نهاده؛ مردمی بودن است به این معنا که رئیس جمهور در طول کمتر از یک سال به ۳۱ استان سفر کرده و بین مردم، برای مردم و در راه رضایت خداوند تلاش می‌کند.
  تعهد ۸ هزار میلیارد تومانی خیران برای مدرسه‌سازی
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همگرایی بی نظیر و بی سابقه سه قوه ضمن رعایت استقلال در شرایط کنونی، افزود: بحث رتبه بندی معلمان که یک شعار بود اکنون پیاده‌سازی شده و مطالبات معلمان از ۳۱ شهریورماه سال گذشته پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه اراده دولت با همکاری شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی باعث به سرانجام رسیدن این امور برای معلمان شد، اظهار کرد: امسال بالاترین مدال‌ها را توسط دانش‌آموزان در طول تاریخ المپیادها از سال ۶۴ تاکنون کسب کرده‌ایم که به دلیل سرمایه گذاری جدی در حوزه‌های دانش بنیان است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حذف بیمه فرهنگیان و تغذیه
دانش آموزان در سال‌های گذشته، بیان کرد: سال گذشته خیرین ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش تعهد کردند که امسال این رقم به ۸ هزار میلیارد تومان رسید.
نوری با اشاره به همکاری ۹۰۰ گروه جهادی از مردم با آموزش
و پرورش، یادآور شد:این دولت زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود و لازم است مردم نیز همچون گذشته با صبوری، دولت را حمایت کنند.