کشور پرچمدار کنترل سيل در جهان را بشناسيد

معرفي يکي از معروف‎‌ترين نهادهاي پژوهشي حوزه تحقيقات آب در دنيا؛

معرفي يکي از معروف‎‌ترين نهادهاي پژوهشي حوزه تحقيقات آب در دنيا؛ کشور پرچمدار کنترل سيل در جهان را بشناسيد

 


قسمت چهارم و پاياني
آي‌اچ‌اي دلفت، بزرگترين مرکز بين‌المللي تحصيلات تکميلي حوزه آب و يکي از مؤسسه‌هاي شاخص سازمان ملل در حوزه آب شناخته مي‌شود و تاکنون دوره‌هاي تحصيلات تکميلي (در مقاطع کارشناسي‌ارشد و دکترا) را براي بيش از 23 هزار پژوهشگر و متخصص حوزه آب از 190 کشور جهان برگزار کرده است. اين مؤسسه تلاش مي‌کند ترکيبي منحصر به فرد از آموزش و پژوهش‌هاي علمي، کاربردي و مشارکتي در حوزه آب را ارائه دهد.
به گزارش ايسنا،آنچه که مسلم است، دسترسي پايدار و مناسب به آب تميز، در زندگي، رفاه اجتماعي و توسعه اقتصادي کشورها نقش پررنگي دارد. با توجه به اينکه دسترسي به منابع آبي پايدار يک چالش اساسي
 به حساب مي‌آيد، اين موسسه تلاش مي‌کند که اين موضوع را مورد توجه قرار دهد. آي‌اچ‌اي دلفت تلاش مي‌کند با ارائه شيوه‌هاي آموزشي، شرايط بهتري را براي دسترسي به منابع آبي پايدار به صورت عادلانه ايجاد کند.
مأموريت‌هاي اين مؤسسه پژوهشي در طول حياتش تغيير کرده است و چالش‌هايي مانند خشکسالي، کاهش منابع آبي جهان، سيل، کاهش کيفيت منابع آبي در دسترس، تغييرات شديد اقليمي، فقر بهداشت، قحطي و گرسنگي، همگي بر تغيير رويکردهاي اين مؤسسه تاثيرگذار بوده‌اند.
طرح ديپلمات‌هاي جوان از ديگر برنامه‌هاي اين مؤسسه پژوهشي است که در سال جديد ميلادي با هدف ارتقاء درک مسائل آب در حوزه ميان‌رشته‌اي و ديپلماسي آب ارائه شد. بيش از 4000 نفر متقاضي شرکت در اين دوره بودند که از ميان تنها 14 نفر موفق به حضور در اين دوره شدند و پس از 3 ماه تعامل مجازي، شرکت‌کنندگان براي گردهمايي و ديدار با يکديگر در ماه مارس 2022 نشستي را برگزار کردند.
به جرأت مي‌توان گفت که هلند به دليل تجربياتي که از وقوع سيل‌هاي مختلف به دست آورده است و موفقيت‌هاي اين کشور در اجراي پروژه‌هاي قابل توجهي مانند عمليات دلتا و پروژه مسلانت‌کرينگ، امروز پرچمدار کنترل سيل در جهان محسوب مي‌شود و همواره اعلام آمادگي کرده است تا تجربيات خود را در اين زمينه، در اختيار ساير کشورهاي جهان قرار دهد.
منابع:
en.wikipedia.org
floodlist.com
edf.org
un-ihe.org