ایجاد فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای برای افزایش نشاط در جامعه

وزیر آموزش و پرورش :

وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد ۲۱۰۰ سالن ورزشی و زمین چمن درون مدرسه‌ای باعث می‌شود تا دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند و زمینه نشاط جامعه فراهم شود.


وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد ۲۱۰۰ سالن ورزشی و زمین چمن درون مدرسه‌ای باعث می‌شود تا دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند و زمینه نشاط جامعه فراهم شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی سراسر کشور یادواره سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید شمسی‌پور که در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدانی که هفته دولت به نام آنان مزین شده است، گفت: باید در برنامه امروز یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، شهید احمدی روشن، شهید سلیمانی و شهید شمسی‌پور را گرامی بداریم، زیرا این جشنواره بسیار وزین است و باعث می‌شود ارتباط مادران با دختران یک ارتباط مستحکمی شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت:مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی نظام بر فراهم کردن بستر برای ورزش مردم تأکید کردند، تحقیقات نیز نشان می‌دهد که ورزش نکردن به اقتصاد کشور‌ها لطمه می‌زند و تولید ناخالص کشور ما به واسطه نیروی انسانی توانمند افزایش می‌یابد.
وی اشاره کرد:رفاه، آسایش و امنیت در سایه ورزش آینده‌سازان مملکت است. در آیات قرآن نیز تأکید شده است که عقل سالم در بدن سالم است و مبنای آن آموزه‌های دینی است.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دولت مردمی زمینه را فراهم کرده تا دختران، مادران، پسران و پدران در ورزشگاه‌های آموزش و پرورش حضورداشته باشند، لذا در کنار بچه‌ها باشیم تا ورزش کنند.
نوری با اشاره به عوامل انگیزشی گفت:کم‌تحرکی باعث بیماری می‌شود و نبود امکانات و عدم‌حمایت‌ها نیز از جمله عوامل بازدارنده ورزش است.
وی در ادامه گفت:امیدوارم اقدامات آموزش و پرورش که در راستای سند تحول بنیادین و شروع آن را با طرح شهید انجام دادیم، مسیری برای افزایش ورزش در جامعه شود و در این راستا هزار مجموعه ورزشی را آزاد کردیم تا به سمت ایجاد بستر‌های مناسب برای ورزش فرزندان برویم.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: حرکتی که در معاونت تربیت بدنی و سلامت انجام شد باعث شد تا ۲۱۰۰ سالن ورزشی و زمین چمن درون مدرسه‌ای ایجاد شود تا دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند و زمینه نشاط جامعه فراهم شود.
نوری گفت:ورزش یک حرکت در راستای تحقق ساحت اعتقادی و اخلاقی است اگر ورزش را خوب انجام دهیم در ساحت اقتصادی و حرفه‌ای هم دانش‌آموزان را تربیت کردیم.
گفتنی است؛ در این مراسم از تندیس اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی سراسر کشور رونمایی شد.