ثبت نام پذیرش کنکور ۱۴۰۲ از هشتم تا پانزدهم آبان ماه

معاون آزمون‌های سازمان سنجش:

معاون آزمون‌های سازمان سنجش گفت: برای پذیرش سال ۱۴۰۲ دو تا آزمون برگزار می‌ شود که یک آزمون ۲۹ و ۳۰ دی برگزار می‌شود.

ثبت نام پذیرش کنکور ۱۴۰۲ از هشتم تا پانزدهم آبان ماه

 


معاون آزمون‌های سازمان سنجش گفت: برای پذیرش سال ۱۴۰۲ دو تا آزمون برگزار می‌ شود که یک آزمون ۲۹ و ۳۰ دی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مروتی در گفتگو با شبکه خبر در برنامه خبر علم و فناوری افزود: اگر کسانی در آزمون اول موفق نشوند می‌توانند در آزمون دوم هم ثبت نام کنند ‏حتی در چهار آزمون شرکت کنند ، چون هر آزمونی دو سال اعتبار دارد سوابق تحصیلی آن که درصد تاثیر بگیرد می‌تواند در پذیرش سال ۱۴۰۲ برود و وارد دانشگاه‌ها بشود.
وی گفت: اگر فردی هم که در دی امسال آزمون دهد و نخواهد در پذیرش ۱۴۰۲ شرکت کند می‌تواند از پذیرش مهر ۱۴۰۳ استفاده کند.
وی درباره امتحان دروس عمومی و اختصاصی گفت: دروس اختصاصی را فقط با آزمون است، اما دروس عمومی با سوابق تحصیلی از آموزش و پرورش احصاء می‌شود و یک رتبه کل برای داوطلب می‌سازد و به وسیله آن در رقابت با داوطلبان دیگر قرار می‌گیرد و می‌تواند در رشته محل موردنظرش هم قبول شود.
معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره محاسبه سوابق تحصیلی دیپلمه‌های گذشته گفت: سوابق تحصیلی این دسته از داوطلبان نیز محاسبه می‌شود و این امکان را هم آموزش و پرورش فراهم کرده که اگر تمایل داشته باشند بروند مجدد امتحان دهند.
معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اگر داوطلبی در رشته محلی قبول شود در صورت علاقه‌مند نبودن در آن رشته محل می‌تواند در آزمون دی، نوبت دوم ‏، بخت خود را بسنجد و آزمون دهد به شرط اینکه رشته محل وی روزانه نباشد.
مروتی افزود: در محاسبه نمره‌های دو نوبت به نفع داوطلب کار می‌شود و ملاک بالاترین نمره محاسبه قرار می‌گیرد.
معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور همچنین گفت: پس از اعلام نتایج اولیه بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته که از این عده ۵۲۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه و موسسات آموزش عالی پذیرفته می‌شوند.