دشمن نمی‌خواهد در حوزه کشاورزی خودکفا شویم

آیت‌الله رئیسی در آیین شروع سال زراعی جدید؛

رئیس‌جمهور در آیین شروع سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ با بیان این‌که دشمن که نمی‌خواهد خودکفایی ایران در تولید را ببیند، از کشاورزان خواست که با دشمن‌شناسی و حرکت جهادی حساب‌شده، برای تأمین نیاز سفره مردم گام بردارند.

دشمن نمی‌خواهد در حوزه کشاورزی خودکفا شویم


 

 رئیس‌جمهور در آیین شروع سال زراعی  ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ با بیان این‌که دشمن که نمی‌خواهد خودکفایی ایران در تولید را ببیند، از کشاورزان خواست که با دشمن‌شناسی و حرکت جهادی حساب‌شده، برای تأمین نیاز سفره مردم گام بردارند.
به گزارش  دولت ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»  در آیین آغاز سال زراعی جدید و با قدردانی از تولیدکنندگان برتر در حوزه زراعی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: نظارت جدی‌تر بر روند تولید تا عرضه محصولات کشاورزی علاوه بر قطع دست واسطه‌گران و سودجویان، سبب می‌شود تا کالاها گران به دست مردم نرسد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: محصول را از کشاورز به قیمت ناچیز می‌خرند و در میادین مرکزی تره‌بار قیمت بسیار متفاوت است و با توجه به این‌که کار همه بخش‌های کشاورزی با مصوبه مجلس در یک‌جا متمرکز شده، نظارت جدی‌تر را می‌طلبد تا دست واسطه‌ها و دلالان قطع شود.
آیت‌الله رئیسی کشاورزی را امر مهم و ممتازی برشمرد و با بیان این‌که حتی خداوند هم با تصریح بر «انتم زارعون ام نحن الزارعون» زراعت را به خود نسبت می‌دهد، افزود: زراعت کار مبارکی است و باید به کشاورزی افتخار کرد؛ چون بهترین کارهاست و به لحاظ جایگاه بزرگ کشاورزی در فرهنگ دینی و برای اقتصاد خانواده و کشور، نقش آن برای خودکفایی و استقلال کشور مهم است.
آیت‌الله رئیسی خطاب به کشاورزان گفت: از شما مصرانه می خواهم تلاش را افزون و حرکت را جهادی کنید و حساب‌شده گام بردارید و دشمن که نمی خواهد خودکفایی در تولید ما را ببیند، بشناسید. دشمن نمی‌خواهد تولیدکننده گندم، ذرت کنجاله و نهادهای دامی باشیم درحالی‌که ما هم زمین و هم نیروهای کارآمد داریم و با مدیریت دقیق منابع آب می‌توانیم به دستاوردهای بزرگی برسیم.