چاپ کتاب‌های درسی برای مهر ۱۴۰۲ به زودی آغاز خواهد شد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: چاپ کتاب‌های درسی برای مهر ۱۴۰۲ به زودی آغاز خواهد شد

 


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت:برای سال تحصیلی جدید ۱۴۹ میلیون جلد کتاب درسی را منتشر کرده ایم و هر سال در همین مقیاس، انتشار کتب درسی انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام علی لطیفی گفت: فرآیند تغییر و چاپ کتب درسی بسیار مفصل و پیچیده است. در این امر به دلیل حجم کتاب‌های درسی با فرآیندی طولانی مواجه هستیم.
او گفت: امسال ۱۴۹ میلیون جلد کتاب درسی را منتشر کرده ایم و هر سال در همین مقیاس ، انتشار کتب درسی انجام می‌شود. اکنون نزدیک به ۹۷۰ عنوان کتاب درسی داریم که نزدیک ۱۰۰ عنوان برای دوره ابتدایی و متوسطه اول، ۱۳۵ عنوان برای متوسطه دوم نظری، نزدیک ۴۹۰ عنوان مربوط به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و نزدیک به ۲۴۰ عنوان کتاب نیز برای دانش آموزان استثنایی هستند و در کل نزدیک ۹۷۰ عنوان کتاب چاپ می‌شود.رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: اگر بخواهیم این تعداد کتاب را چاپ کنیم؛ در طول سال تقریباً روزی ۴۰۰ هزار جلد را باید چاپ کنیم. باید بدانیم فرآیند چاپ بسیار طولانی است.
او ادامه داد: برای مهر ۱۴۰۲ از ۲ هفته‌ آینده باید چاپ کتب درسی را شروع کنیم؛ وگرنه کتب به سال تحصیلی بعدی نخواهند رسید. درنتیجه اگر در خرداد و یا اردیبهشت تصمیم به تغییر در کتاب‌های درسی بگیریم رسماً این تغییر در مهر سال بعد آن اجرایی خواهد شد.