عربستان میزبان المپیک زمستانی و ما درخواب زمستانی

شورای المپیک آسیا در بیانیه ای اعلام کرد: " با اجماع، با درخواست میزبانی عربستان سعودی برای بازی های المپیک آسیایی موافقت شد و صحراها و کوه های سعودی به زودی به محل ورزش های زمستانی تبدیل می شود

عربستان میزبان المپیک زمستانی و ما درخواب زمستانی

 


شورای المپیک آسیا در بیانیه ای اعلام کرد: " با اجماع، با درخواست میزبانی عربستان سعودی برای
بازی های المپیک آسیایی موافقت شد و صحراها و کوه های سعودی به زودی به محل ورزش های زمستانی تبدیل می شود".
عربستان سعودی قصد دارد شهر جدید نیوم را به عنوان شهری مدرن و آینده محور در شمال غربی این کشور بسازد واعلام کرده است که قرار است شهر جدید نیوم میزبان مسابقات المپیک زمستانی آسیایی 2029 شود.با این برنامه ریزی شهرجدید نیوم اولین شهر غرب آسیاست که میزبان مسابقات زمستانی می شود.
هرچقدر درمورد مسائل سیاسی و سیاست خارجی و مسائل اختلافی صحبت کنیم بی فایده است، چرا که به عمل کار برآید. عربستان نشان داده است که علیرغم تغییر و تحولات و حتی ناملایماتی که با مدیریت بن سلمان جوان به وجود آمده است، در مسیر یک برنامه ریزی سازنده درحال حرکت است و می داند که برای آینده چه می خواهد و می داند که باید از چه مسیری به هدفش برسد.
کشورهای عربی طی یک دهه اخیر به شدت تحت تأثیر برنامه ریزی و چشم اندازهای توسعه قرار گرفته اند، به گونه ای که شاید از بسیاری از کشورهای منطقه با اختلافی زیاد جلوتر باشند. این توسعه هر روز خود را در زمینه ای نشان می دهد. عرصه هایی همچون انرژی های پاک،
دانش فضایی، رشد اقتصادی و ایجاد قطب گردشگری، استفاده از تکنولوژی روز دنیا در مسائل مختلف و اخیراً هم در حوزه ورزش، نشان می دهد که کشورهای حاشیه خلیج فارس تحت تاثیر یک برنامه همه جانبه پیشرفت قرار دارند و هر روز شاهد ثمردهی بخشی از آن خواهیم بود.
 حواسمان باشد از این روند پیشرفت منطقه ای و جهانی عقب نمانیم، فاصله ها درحال زیاد شدن است...