هشدار ایران نسبت به هرگونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنی:

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنی: هشدار ایران نسبت به هرگونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه



 وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران هر گونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه را تحمل نمی‌کند و آن را خط قرمز خود می‌دانیم و برای جلوگیری از آن تلاش خواهیم کرد.
به گزارش  ایرنا، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنی خود با بیان اینکه،  خوشحال هستم که در ایروان هستم، گفت: امروز گفت وگوهای بسیار مهم و سازنده ای با همکارم داشتم. ما در خصوص ابعاد تجاری و اقتصادی تبادل نظر داریم و حجم تجاری میان دو کشور ۷۰۰ میلیون دلار است که توافق کردیم آن را افزایش بدهیم.
وی با اشاره به سخنان وزیر خارجه ارمنستان گفت: همانطور که وزیر اشاره کردند از دیگر برنامه های ما تاکید بر تسهیل همکاری های کنسولی و تقویت مسیر شمال و جنوب و از طریق ارمنستان است که مورد حمایت جدی ایران و منطقه قرار دارد.
امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه گشایش کنسولگری ایران در قاپان فردا در دستور کار من و همکارم قرار دارد، اضافه کرد: ایران معتقد است که حضور نیروهای بیگانه و مداخلات خارجی در هر بخشی از منطقه به نفع مردم منطقه نخواهد بود. امیدواریم مسایل منطقه از طریق فرمت های پیش بینی شده یعنی ۳+۳ حل و فصل شود.
وی بار دیگر تاکید کرد: ایران هر گونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه را تحمل نمی‌کند و آن را خط قرمز خود می‌دانیم و برای جلوگیری از آن تلاش خواهیم کرد.