افزایش دلالی بازی های جام جهانی

با نزدیک تر شدن به برگزاری بازی های جام جهانی فوتبال، شاهد افزایش تبلیغات فروش بلیط بازی ها و هواپیما و هتل در محل برگزاری بازی ها هستیم.

افزایش دلالی بازی های جام جهانی

 


با نزدیک تر شدن به برگزاری بازی های جام جهانی فوتبال، شاهد افزایش تبلیغات فروش بلیط بازی ها و هواپیما و هتل در محل برگزاری بازی ها هستیم.
این درحالی است که بر اساس دستورالعمل برگزارکنندگان بازی ها تمامی بلیط ها از طریق فیفا و فدراسیون های فوتبال کشورها صورت می گیرد که هریک نیز دارای محدودیت هایی هستند و بعضا حتی سهمیه ها به اتمام رسیده اما همچنان شاهد ثبت نام برای تورهای جام جهانی هستیم.
در ایران نیز این مسئله صادق است، از یکسو سهمیه های محدود برای فروش بلیط ها حاکم است از سوی دیگر ثبت نام و پیش فروش بلیط ها در فضای مجازی و توسط آژانس های گردشگری درحال انجام است!
مشخص نیست این دریافت پیش پرداخت های میلیونی قرار است چه تعداد تماشاگر و توریست ایرانی را به قطر بفرستند. کار به جایی رسیده است که برخی آژانس ها تورهای یک روزه ۲۰ میلیونی برای دیدن بازی های
جام جهانی و برگشت در پایان بازی را تبلیغ می کنند در حالی که حداقل بلیط ورود به ورزشگاه نیز هزار دلار می باشد.
به عبارتی تنها دیدن یک بازی و سفری کمتر از ۲۴ ساعت بیش از
 ۵۰ میلیون برای علاقمندان آب می خورد. حال چقدر این مبالغ واقعی و حساب شده است در ابهام قرار دارد و از هم اکنون شاهد پرونده های کلاهبرداری در ثبت نام تورهای جام جهانی هستیم.
لازم است تا دستگاه های مربوطه تکلیف فروش بلیط و متصدی اصلی این تورها را مشخص کنند و با تبلیغات جعلی و کلاهبرداران برخورد کنند.