سودای تاچر شدن تراس ۲ ماه هم دوام نیاورد

سودای تاچر شدن تراس ۲ ماه هم دوام نیاورد



خانم نخست‌وزیر، با وعده «برنامه‌ای جسورانه برای رشد اقتصادی» پا به میدان رقابت‌های انتخاباتی گذاشت و قرار بود مردم بریتانیا را از «توفان اقتصادی» نجات دهد. اما سرنوشت «مرغ توفان بریتانیا» جور دیگری رقم خورد.
به گزارش خبرگزاری فارس ، مثل رویایی که خیلی زود به کابوس تبدیل می‌شود، «لیز تراس» رهبر 47 ساله حزب محافظه کار انگلستان هم تنها 44 روز پس از به‌قدرت رسیدن، از نخست وزیری کشورش استعفا داد. به‌این ترتیب، او که سودای مارگارت تاچر شدن را در سر می‌پروراند، تنها 6 هفته در این پست باقی ماند تا رکورد کوتاه‌ترین دولت در بریتانیا را به  نام حزب محافظه‌کار ثبت کند.
تراس، وزیر امور خارجه دولت بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلستان بود و بعد از او رهبر حزب محافظه‌کار شد. تراس سپس عنوان سومین نخست‌وزیر زن بریتانیا را از آن خود کرد. خانم نخست وزیر، با وعده «برنامه‌ای جسورانه برای رشد اقتصادی» پا به میدان رقابت‌های انتخاباتی گذاشت و قرار بود تا مردم بریتانیا را از «توفان اقتصادی» نجات دهد. اما سرنوشت «مرغ توفان بریتانیا» جور دیگری رقم خورد. او که قرار بود اقتصاد را بازسازی کند و بریتانیا را به یک بریتانیای درخشان مدرن تبدیل کند هرگز فکر نمی‌کرد، روزی بخواهد به دلیل آنچه آشفتگی در نظام مالی کشور و به هم ریختگی سیاسی خوانده می‌شود، استعفا دهد.