تأملی درتولید محتوا برای کودکان و نوجوانان

حادثه تروریستی شیراز و شهادت دلخراش مردم مظلوم در صحن شاهچراغ، بار دیگر نشان داد که مردم اصلی ترین قربانی دسیسه ها و دشمنی های داخلی و خارجی هستند. البته دراین بین باید هشدار و تذکری به دستگاه های امنیتی و انتظامی داد که حفاظت از جان و کیان مملکت برعهده آنهاست.

تأملی درتولید محتوا برای کودکان و نوجوانان

 


حادثه تروریستی شیراز و شهادت دلخراش مردم مظلوم در صحن شاهچراغ، بار دیگر نشان داد که مردم اصلی ترین قربانی دسیسه ها و دشمنی های داخلی و خارجی هستند. البته دراین بین باید هشدار و تذکری به دستگاه های امنیتی و انتظامی داد که حفاظت از جان و کیان مملکت برعهده آنهاست.
شکی نیست که این حادثه را باید در قالب رسانه های داخلی و خارجی به گونه ای منعکس ساخت تا بیانگر دشمنی های کور وسیاه علیه مردم ایران باشد و همگان از آن مطلع گردند. اما "مخاطب شناسی" در حوزه رسانه مهمترین اصل اثرگذاری و تولید خوراک فکری است.
درکمال تعجب وقتی می بینیم که در هنگام پخش خبر حادثه غم بار شاهچراغ، برنامه شبکه کودک و نوجوان قطع می شود و مجری با لفظی به اصطلاح کودکانه گزارش می کند که : «بچه ها امروز چندتا از دوستاتون اینجا توسط دشمنان کشورمان کشته شدند ...» انگشت حیرت بر دهان انسان می ماند!. آیا متولیان و تولیدکنندگان برنامه های کودک و نوجوان متوجه هستند که بچه ها در این سن سال نباید در چنین مسائلی وارد شوند و یا از ترور و کشته شدن و خون و خونریزی برای آنها صحبت کرد؟!.
از اینکه اخبار شاهچراغ را محل حادثه برای کودکان با لحنی بچگانه منتشر کنیم به دنبال چه اثرگذاری هستیم. آیا گمان می کنیم که شنیدن این اخبار موجب اثرگذاری معنوی و یا ارزشی در کودکان
 می گردد و آنها از همین سنین در مسیر مبارزه با ظلم و استکبار رشد می کنند!.
مشکل اصلی همان است که در بسیاری از عرصه ها مارا با مشکل مواجه ساخته است و آن چیزی نیست جز اینکه کار را به دست کاردان نمی دهیم و تصمیماتی را اجرایی می کنیم که صرفاً از بطن سلیقه گرایی بر می آید و بویی از نظرات کارشناسی شده ندارد.