میز خبر

۰

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز :
درخشش انجمن سواد رسانه ای البرز در تولید محتوای مقابله با کرونا در کشور
کرج-خاکپور
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از درخشش انجمن سواد رسانه ای البرز در تولید محتوای مقابله با کرونا در کشور خبر داد .
به گزارش خبرنگار آفرینش به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، ناصر مقدم مدیر کل با اعلام این خبر گفت:اثر رئال انیمیشن "  تو می‌تونی کرونا را شکست بدی " محصول دفتر انجمن سواد رسانه ای البرز به تهیه کنندگی حامد توکل برگزیده مسابقه مخزن محتوا مقابله با کرونا مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کسب نمود .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود : این انتخاب از طرف هیات داوران مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و خلاقیت در تولید محتوا ، رعایت اصول طراحی محتوا ، سناریو و محتوای پیام و اصول زیباشناسی از جمله ملاک‌های داوری بوده و گفتنی است  این اثر از شبکه البرز و سایر شبکه‌های استانی و درفضای مجازی انتشار یافته است . گفتنی است؛ رامبد میرشهابی ،علیرضا بهزادی  و مهرسام توکل از دیگر عوامل سازنده این اثر هستند ، در این اثر کوتاه ، همراه با موسیقی از زبان بازیگر کودک ،  توصیه شده که در روز طبیعت  ، در کنار هم در خانه بمانیم .

تا پایان سال 98 انجام شد؛
قریب 10000بازرسی و نمونه برداری توسط استاندارد یزد

يزد-اکبر خیرخواه
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت :تا پایان سال گذشته ده هزار و113 مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی استان یزد انجام شده است.
محمد رضا زارع بنادکوکی که در ابتدای سال جدید در جمع شورای معاونین و روسای ادارات سخن می‌گفت، افزود: از ده هزارو113مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی استان، چهارهزار و 119 مورد آن مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش سطح استان می‌باشد که میزان تحقق به126 درصد رسیده و اداره کل از برنامه مورد انتظار جلوتر رفته است.
وی در این خصوص ادامه داد:از این واحدها دو هزارو 40 مورد نیز بازرسی صورت گرفته است،که جداول آماری میزان تحقق را 111 درصد نشان می‌دهد که از این منظر نیز از برنامه جلوتر رفته ایم.
مدیرکل اداره استاندارد استان افزود:با توجه به شرح وظایف ابلاغی از سوی ستاد مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران، از دیگر اقدامات این اداره کل انجام طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد) می‌باشد که در این راستا و طی مدت گفته شده سه هزارو994  مورد بازرسی و نمونه برداری نیز از واحدهای صنفی،مراکزعرضه و فروش استان انجام شده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد:از مجموع آزمون‌های انجام شده به روی نمونه‌های اخذ شده از واحدهای تولیدی و صنفی به منظور سنجش میزان ارزیابی انطباق کالاها با استانداردهای ملی مربوطه 407مورد مغایرت مشاهده شده ،که مراتب تذکر و اخطارهای لازم به مراکز مربوطه انجام شده است .زارع بنادکوکی در پایان سخنان خود گفت:هدف آن است که با بازرسی‌ها ونمونه برداری هایی که انجام می‌شود شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از کالاها و خدمات استاندارد بهره ببرند که در سال جهش تولید انرژی مضاعفی مورد نیاز است ضمن این که همکاری و همراهی مردم نیز میتواند بسیار کارگشا باشد.
از این رو از هم استانی‌های خوب دارالعباده یزد تقاضا داریم تا مراتب غیر استاندارد را از طریق تلفن چهار شماره ای 1517با ما در میان بگذارند.

معرفی مجازی ۱۶ جاذبه شاخص گردشگری در آذربایجان‌شرقی
تبریز-توفیقی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه ریزی به منظور معرفی ۱۶ جاذبه شاخص تاریخی استان در قالب تورهای مجازی انجام می‌شود.
احمد حمزه زاده با اشاره به لزوم تقویت هرچه بیشتر گردشگری مجازی در شرایط کنونی، افزود: توسعه گردشگری مجازی به عنوان راهبرد اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان انتخاب شده است و در راستای تقویت همه جانبه آن اقدام خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از بخش‌های حائز اهمیت که پیش از این نیز به آن پرداخت شده است، توسعه تورهای مجازی است، ادامه داد: پیش از این توسط اداره کل و با همکاری بخش خصوصی تورهای بازدید مجازی از جاذبه های متنوع گردشگری استان تولید شده است.
حمزه زاده ادامه داد: در راستای توسعه این مهم و با توجه به شیوع ویروس کرونا، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فاز نخست این طرح تعداد ۱۶ جاذبه شاخص استان در قالب تورهای یاد شده با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی معرفی خواهند شد.وی اضافه کرد: روستاهای هدف گردشگری، مساجد و گنبدهای تاریخی شاخص و برخی ابنیه تاریخی حائز اهمیت دیگر در قالب فاز نخست این طرح با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها در این زمینه با قابلیت‌هایی نظیر تگ تصاویر و ویدئو به صورت دو زبانه با امکان پخش در تمام فرمت‌های نرم افزاری در سال جاری اجرا و در فضای مجازی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و ۸۰۰ آثار و اماکن تاریخی جزو ۵ استان نخست ایران در حوزه گردشگری ایران به شمار می‌رود.

بازسازی شبکه‌های برق روستایی اصفهان با تجهیزات روز
اصفهان -راعی
تامین برق پایدار ،کاهش خاموشی‌ها ،افزایش ضریب قابلیت اطمینان شبکه و بازسازی کامل شبکه‌های روستایی از اولویت‌های شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بوده و نماد آن را میتوان در روستای کمال آباد جرقویه عنوان نمود.
شرکت توزیع برق اصفهان برای اجرای این پروژه ۱۰۰ اصله پایه بتونی ،یک دستگاه ترانسفورماتور و ۶ کیلومتر کابل خود نگهدار استفاده شده است این پروژه در در آغازین روزهای سال ۹۹ بهره برداری رسمی از آن آغاز گردید .کاهش خاموشی‌ها ،افزایش ضریب ایمنی و هم راستایی این پروژه با طرح هادی روستایی ،رفع حریم شبکه فشارضعیف و فشار متوسط ،اصلاح روشنایی ،رفع ضعف برق به خصوص در ساعات پیک و ظرفیت‌سازی برای انشعابات جدید از نتایج اجرای این پروژه می‌باشد .گفتنی است؛ هزینه پروژه بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد.