امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید فراهم شده‌‎ است.

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید فراهم شده‌‎است.
فاطمه عباسی در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده‌اند که می‌توانند بلیت نیم بها از سامانه های حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت را بخرند.
وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت:‌براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‌های برون‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش‌بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کند.
عباسی تصریح کرد: نیم بها شدن بلیط حمل و نقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.