نوسازی و بهسازی سالن‌های نمایش خرمشهر برای اجرای ۹ گروه تئاتر صحنه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به راه یابی ۹ نمایش بخش صحنه و ۱۰ نمایش در بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح، خرمشهر اشاره کرد و گفت: سالن‌های اجرای صحنه بعد از هشت سال نوسازی و بهسازی شدند.

اهواز-محمدی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به راه یابی ۹ نمایش بخش صحنه و ۱۰ نمایش در بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح، خرمشهر اشاره کرد و گفت: سالن‌های اجرای صحنه بعد از هشت سال نوسازی و بهسازی شدند.
مجید منادی در نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در محل سالن شهید یاسینی سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: از محل سفر دوم ریاست جمهوری، مسئولیت‌های اجتماعی نفت، سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعتبارات خوبی برای نوسازی و بازسازی سالن‌های نماش در استان اختصاص یافته است.
وی افزود: با توجه به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح، خرمشهر اولین شهر برای بازسازی و نوسازی سالن‌های نمایش انتخاب و تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه شده است.
منادی با اشاره به نگاه ویژه دولت در بخش فرهنگ و هنر بخصوص در استان خوزستان اظهار کرد: در تلاش هستیم با هماهنگی با استانداری خوزستان اعتبار ویژه برای آبادان و خرمشهر جذب و سالن‌های نمایش این ۲ شهر را از وضعیت فعلی خارج کینم.
وی با اشاره به انتخاب داوران حرفه‌ای برای جشنواره تئاتر خرمشهر اظهار کرد: حسین مسافر آستانه، توحید معصومی و خیرالله تقیانی‌پور  به عنوان داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر معرفی شدند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: با توجه به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی ۲ اثر نمایشی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در بخش غزه بر روی صحنه خواهند رفت.
معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد اروند نیز در این نشست رویکرد این سازمان را حمایت همه‌جانبه از هنرمندان آبادان و خرمشهر دانست و افزود: جشنواره تئاتر فتح خرمشهر سال گذشته برگزار نشد ولی امسال با همکاری و هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه مناسب برای برگزار آن انجام شده است.
حجت‌الاسلام هادی زرشناس افزود: سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان حامی جشنواره، اسکان و تغذیه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر را بر عهده گرفته است، ضمن اینکه برنامه‌های متعددی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر تدارک دیده شده است.