پست سیار فوق توزیع لاهیجان ۱ به بهره‌برداری رسید

رئیس اداره تعمیرات شرق برق منطقه ای گیلان:

مهندس حسنی رئیس اداره تعمیرات شرق برق منطقه ای گیلان گفت:با توجه به آسیب‌شناسی‌های انجام شده، بارگیری از پست فوق توزیع لاهیجان ۱ در سال گذشته بسیار بالا و حتی در ساعاتی بیش از ظرفیت ترانسفورماتورها بود لذا برای حل این مشکل تصمیم گرفته شد که یک دستگاه پست سیار در محل این پست، استقرار و به بهره‌برداری برسد.

رشت-سیده حدیث میرزاده
مهندس حسنی رئیس اداره تعمیرات شرق برق منطقه ای گیلان  گفت:با توجه به آسیب‌شناسی‌های انجام شده، بارگیری از پست فوق توزیع لاهیجان 1 در سال گذشته بسیار بالا و حتی در ساعاتی بیش از ظرفیت ترانسفورماتورها بود لذا برای حل این مشکل تصمیم گرفته شد که یک دستگاه پست سیار در محل این پست، استقرار و به بهره‌برداری برسد.
وی افزود:با توجه به برنامه ریزی‎های انجام شده، تمهیدات لازم برای استقرار پست سیار انجام گرفت و خوشبختانه یک دستگاه پست سیار به ظرفیت 15 مگاولت‌آمپر قبل از اوج بار سال جاری در محل پست لاهیجان1 استقرار و به بهره‌برداری رسید.
مهندس حسنی اظهار داشت: این پروژه نقش حیاتی جهت تامین برق منطقه لاهیجان جهت عبور از اوج بار سال جاری داشته و برای این طرح، 400 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.همچنین به منظور پاسخ به رشد نیاز مصرف در شهر لاهیجان، اجرای پروژه ظرفیت پست لاهیجان1 از 40×2 به 40×3 مگاولت آمپر و توسعه بخش GIS پست، تا پیش از
اوج بار سال 1404 در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای گیلان قرار دارد که با اجرای آن، ظرفیت پست 50 درصد افزایش خواهد یافت.