خبر خوش برای پرستاران؛ اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقات

رئیس کل سازمان نظام پرستاری نتایج آخرین پیگیری‌های مطالبات پرستاران را اعلام کرد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری نتایج آخرین پیگیری‌های مطالبات پرستاران را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس:‌چند روزی است که پرستاران مراکز درمانی در چندین شهر کشور در اعتراض به وضعیت معیشتی و حقوقی خود دست به اعتراض و برگزاری تجمعات زده‌اند.
پرستاران معترض در خصوص پرداخت معوقات، وضعیت معیشتی، وضعیت اضافه کار و مبلغ ناچیز آن و عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و حقوق کم اعتراضاتی داشتند و در برخی مراکز درمانی کار به راکت ماندن خدمات پرستاری شده است.این در شرایطی است که پرستاران از قشرهای برجسته و تاثیر گذار در نظام سلامت به شمار می روند.
جامعه پرستاری با آنکه در خط مقدم درمان بیماران قرار دارد همواره نسبت به وضعیت معیشتی و دریافتی حقوق خود در طول سالیان گذشته معترض بوده است. رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با تشریح آخرین اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در نهادهای عالی رتبه کشور برای رسیدگی به مطالبات پرستاران اعلام کرد: با تاکید وزیر کشور 7 هزار میلیار تومان بابت پرداخت معوقات پرسنلی، افزایش مبلغ اضافه کاری پرستاران و استخدام 25 هزار نیرو در وزارت بهداشت ابلاغ شد.
احمد نجاتیان، نظام پرستاری افزود: در چند روز گذشته جلسات بسیار مهمی در سطوح عالی کشور برای پیگیری مطالبات پرستاران برگزار شد و سازمان نظام پرستاری به نمایندگی از پرستاران در نهادهای قانونی در بالاترین سطح خواسته های بحق و درست جامعه پرستاری را منتقل کرد.