خبر

۰

 

رییس دانشگاه تربیت مدرس تشریح کرد:
دانشجویان خارجی در شرایط کرونایی چه می‌کنند؟

رییس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه اغلب دانشجویان خارجی این دانشگاه به کشورهای خود برگشته‌اند،‌ گفت: این دانشجویان اواخر تابستان می‌توانند به دانشگاه برگردند و امتحانات خود را به صورت جداگانه و حضوری بدهند.
دکتر محمدتقی احمدی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت آموزش دانشجویان بین المللی دانشگاه تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: امسال با رشد دو برابری جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه تربیت مدرس مواجه شدیم به طوریکه آمار این دانشجویان در دانشگاه به بیش از 300 دانشجو رسید.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: افزایش تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه تربیت مدرس در برنامه راهبری این دانشگاه که در سال 94 تصویب شد و اجرای دقیق آن مورد تاکید قرار گرفت بر این اساس فرآیندهای جذب دانشجوی خارجی را تسهیل کردیم و تاسیس مدرسه آموزش زبان فارسی نیز در دانشگاه تاسیس شده است.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا ویروس ما به دانشجویان بین الملل توصیه کردیم که به کشور خود برگردند و اغلب دانشجویان برگشتند و در حال حاضر حدود 20 دانشجو همچنان در ایران ماندند که 18 نفر آنها ساکن خوابگاه‌ها هستند و توصیه می‌کنیم این دانشجویان نیز از کشور خارج شوند و آموزش‌های خود را به صورت مجازی پیگیری کند.
دکتر احمدی در ادامه تاکید کرد: دانشجویان خارجی دانشگاه
تربیت مدرس اواخر تابستان می‌توانند به دانشگاه برگردند و به صورت جداگانه و حضوری در امتحانات شرکت کنند.همچنین برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای ترم بعدی دانشجویان خارجی نیز به همین منوال می‌شود؛ البته تسهیلات ویژه‌ای نیز برای آنها در نظر خواهیم گرفت.
وی خاطر نشان کرد: 99 درصد تلاش می‌کنیم آزمون‌های پایان ترم دانشجویان به صورت حضوری برگزار شود. مگر این که موارد خیلی استثنایی در این زمینه پیش بیاید.

مهلت پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شاهد تمدید شد
مهلت ثبت‌نام دوره دکتری تخصصی بدون آزمون سال تحصیلی 1400–1399دانشگاه شاهد تا دوم خرداد ماه تمدید شد.
به گزارش ایسنا، دانشگاه شاهد بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری وزارت علوم از بین واجدین شرایط برای سال تحصیلی 1400–1399دانشجوی دکتری تخصصی پذیرش می‌کند.
طبق اعلام دانشگاه شاهد داشتن میانگین کل معدل ۱۶ یا بالاتر در مقطع کارشناسی معدل بالاتر از ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد سپری نشدن بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل در دوره ارشد، داشتن مدرک کارشناسی ارشد معتبر و مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت و کسب حداقل هفت امتیاز پژوهشی از اصلاحیه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان از مهمترین شرایط اختصاصی پذیرش دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه شاهد است.
داوطلبان متقاضی برای ثبت‌نام در دکتری بدون آزمون دانشگاه شاهد تا اول اردیبهشت ۹۹ فرصت داشتند نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک به دانشگاه شاهد اقدام کنند که این مهلت تا روز جمعه دوم خرداد ماه تمدید شد. همچنین زمان و مکان برگزاری مصاحبه تخصصی و انجام مراحل بررسی صلاحیت‌های عمومی از طرف دانشگاه اعلام خواهد شد.
دانشگاه شاهد در خصوص نحوه ارائه و شرایط ارزشیابی فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای ثبت‌نام در دکتری بدون آزمون این دانشگاه اعلام کرد مقالات کنفرانسی باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش بوده و مرتبط با پایان نامه متقاضی باشد، هرگونه ثبت اختراع باید به تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برسد.
ضمن اینکه برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارسال کنند. همچنین مقالات ارائه شده علمی، پژوهشی داوطلبان شامل ISI، ISC، اسکوپوس و علمی ترویجی باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و همچنین مرتبط با پایان‌نامه متقاضیان می‌شود.

پذیرش دانشجو در دوره دکتری دانشگاه تهران به صورت مازاد بر ظرفیت
دانشگاه تهران در تمامی رشته‌های دارای پذیرش مقطع دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه دانشجو می‌پذیرد.
به گزارش دانشگاه تهران، معاونت آموزشی  این دانشگاه درخصوص پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دوره دکتری (PH.D) سال تحصیلی 1400-۱۳۹۹ اطلاعیه‌ای صادر کرد. این اطلاعیه به شرح زیر است:
دانشگاه تهران در اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهم کردن زمینه جذب آنان برای ورود به دوره دکتری؛ به استناد آئین‌نامه شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی شورای آموزشی دانشگاه؛ از بین دانش آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی ارشد، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای سال تحصیلی 1400-۱۳۹۹ در کلیه رشته‌های دارای پذیرش مقطع دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز؛ به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه، دانشجو می‌پذیرد.
ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه نامه) نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems1.ut.ac.ir قسمت داوطلبان استعداد درخشان و سپس انتخاب عنوان پذیرش از ۱۷ اردیبهشت تا  لغایت ۱۳ خرداد اقدام کنند.
در صورت بروز هرگونه مشکل یا رفع ابهام و جهت پاسخگویی سوالات احتمالی در خصوص شیوه نامه به آدرس ایمیل Talent@ut.ac.ir دفتر استعداد درخشان دانشگاه و مشکلات سیستمی با سامانه پشتیانی مرکز انفورماتیک به آدرس ایمیل Its3@ut.ac.ir مکاتبه کنید.