افزایش ۱۰ برابری مراجعان سرپایی به مراکز درمانی نفت

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از افزایش ۱۰ برابری مراجعان سرپایی به مراکز درمانی نفت در روزهای اخیر خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون، ۵ هزار نفر در مراکز درمانی نفت بستری شده‌اند.

افزایش ۱۰ برابری مراجعان سرپایی  به مراکز درمانی نفت

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از افزایش ۱۰ برابری مراجعان سرپایی به مراکز درمانی نفت در روزهای اخیر خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون، ۵ هزار نفر در مراکز درمانی نفت بستری شده‌اند.
حبیب‌الله سمیع ضمن اشاره به شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا و با بیان اینکه تعداد کل موارد بستری از ابتدای بروز این بیماری تاکنون در بیمارستان‌های نه‌گانه تابع صنعت نفت، به ۵ هزار نفر مبتلا رسیده است، به خبرنگار شانا گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۳۵۰ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شدند، همچنین از مجموع تعداد بستری‌ها ۲ هزار و ۳۳۴ مورد بازنشسته و هزار و ۴۷۷ مورد بومی بودند که رایگان از بیمارستان‌های تابع صنعت نفت خدمات درمانی دریافت کردند.
سمیع از افزایش ۱۰ برابری میزان مراجعان سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش صنعت نفت در روزهای اخیر خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۶۶ مورد ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابع وزارت نفت بستری هستند که از این تعداد ۶۲ مورد در بیمارستان نفت تهران بستری شده که ۴۶ مورد ابتلا در بخش و
۱۶ مورد در آی‌سی‌یو تحت درمان هستند، همچنین وضع مجموعه‌های بهداشتی و درمانی وزارت نفت در اهواز نیز هرچند به شدت شرایط تهران نیست اما تا حدودی وضع مشابه‌ای دارند، به نحوی ‌که کل موارد بستری در اهواز ۴۶ مورد است که از این تعداد ۳۴ مورد در بخش و ۱۲ مورد در آی‌سی‌یو بستری هستند.
وی تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کووید- ۱۹ را در صنعت نفت ۴۷۶ نفر عنوان کرد که از مجموع فوتی‌ها ۱۶۶ نفر افراد بومی و غیرشرکتی بودند و هفت نفر از کادر درمان اعم از شاغلان رسمی و غیررسمی نیز جان خود را از دست دادند.
 شرایط کادر درمان خوب نیست
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی تحت پوشش این سازمان خبر داد و با بیان اینکه شرایط کادر درمان نگران‌کننده است، گفت: هم‌اکنون بیمارستان‌های ما با دو اورژانس و با دو فضای بستری مجزا فعالیت می‌کنند که این مسئله خود مستلزم امکانات و نیروی انسانی بیشتری است. فرسودگی و خستگی مفرط، کادر درمان را در بر گرفته و کارکنان واقعاً تحت فشار هستند و بنده نیز از همه دست‌اندرکاران مربوطه تقاضا دارم حمایت‌های مادی و معنوی کادر درمان را بیش از گذشته در نظر داشته باشند تا ما نیز بتوانیم در بلندمدت نسبت به ارائه خدمات درمانی کارکنان نفت اقدام‌های لازم را انجام دهیم.
سمیع تصریح کرد: طبق آمار رسیده از مجموعه بهداشت و درمان نفت تهران، در بازه زمانی همه‌گیری شیوع ویروس کرونا، ۲۵ نفر از پزشکان، ۱۰۴ نفر از کادر پرستاری، ۹ نفر بهیار، ۱۳ نفر از کارکنان آزمایشگاه، ۶ نفر اتاق عمل، ۲۱ نفر در بخش خدمات، ۱۸ نفر رادیولوژی، ۱۷ نفر از همکاران بخش داروخانه بیمارستان و بقیه واحدها نیز در مجموع ۴۳ نفر به این ویروس مبتلا شدند .