گشوده شدن فصل جدید همکاری‌های استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامي یزد

مدیرکل استاندارد یزد:

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت:از طریق انجام فعالیت‌های مشترک ، فصل جدیدی از همکاری‌های استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامي یزد گشوده می‌شود.


يزد-اکبرخیرخواه
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت:از طریق انجام فعالیت‌های مشترک ، فصل جدیدی از همکاری‌های استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامي یزد گشوده می‌شود.
محمد رضا زارع بنادکوکی که میزبانی معاونین دانشگاه آزاد اسلامی یزد را عهده دار بود در نشست مربوطه افزود:از آنجایی که این دانشگاه جزو اولین‌ها در حوزه آموزش عالی استان می‌باشد با توجه به قدمت،بنیه
علمی -پژوهشی و امکانات بالفعل آزمایشگاهی و کارگاهی خوبی که دارد میتواند در حوزه های توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و استانداردسازی ، اداره کل استاندارد استان یزد را یارو یاور باشد.
وی ادامه داد:در استان یزد جای آزمایشگاه‌های مرجع به ویژه در حوزه صادرات و واردات به واسطه لزوم تعیین ماهیت کالاهای اظهاری توسط ارباب رجوع، خالی است که دانشگاه آزاد اسلامي یزد با توجه به ارتباط دیرینه‌ای که به واسطه همکاری‌های آزمایشگاهی با این اداره کل داشته است میتواند با گرفتن استاندارد 17025 کشوری، در بر داشتن این بار بزرگ از زمین، پیشقدم و پیشرو باشد.
این مقام مسئول گفت:کار دیگری که دانشگاه آزاد اسلامی یزد میتواند انجام دهد آن است که درس اختیاری آموزش مبانی استاندارد را که سبب افزایش آگاهی‌های دانشجويان از مفاهیم استاندارد می‌شود را وارد سرفصل‌های آموزشی خود کند.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی یزد نیز در این دیدار گفت:این دانشگاه با نگاهی نو به آموزش عالی و تحصیلات، به دنبال آن است که
فارغ التحصیلانش، عالم، ماهر و هنرمند باشند و صرف داشتن مدرک دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی وارد بازار کار نشوند.
نوید نصیری زاده افزود:با هدایت دانشجویان به سمت گذراندن دروس کارآفرینی، زمینه های کاربردی شدن دروس و تحصیلات آنان تقویت می‌شود، به گونه‌ای که پس از ورود به بازار کار و به ویژه صنعت، میتوانند آموخته‌های خود را در عمل پیاده سازی کنند.
این مسئول ادامه داد:با این روش تربیت دانشجو، صنعت نیز اعتماد بیشتری به دانشجو پیدا می‌کند و به صورت غیر مستقیم و تا اندازه ای نامحسوس، دغدغه دیرینه مسئولین به خاطر جدایی دانشگاه و صنعت نیز برطرف می‌گردد.
وی در پایان سخنان خود گفت:به مرکز جامع نوآوری دانشگاه
 آزاد اسلامی یزد از طریق مسئولین استانی و کشوری بهای بسیار خوبی داده شده است، که در برخی از رشته‌ها از قبیل، عمران، متالورژی، شیمی، صنایع نساجی و غذایی تحت عنوان آزمایشگاه مرکزی میتوانیم بازوی اجرایی و کمک کار اداره کل استاندارد استان یزد در زمینه تعیین ماهیت مواد و کالاها باشیم.