بازگشت به‌ کار کارکنان مبتلا به کرونا به تست دوباره پی‌سی‌آر نیاز ندارد

بازگشت به‌ کار کارکنان مبتلا به کرونا به تست دوباره پی‌سی‌آر نیاز ندارد


رئیس طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران گفت: کارکنان مبتلا به کرونا، پس از مدت زمان تعیین‌شده برای قرنطینه، نداشتن علائم اولیه بیماری و شرایط جسمی رو به بهبود، می‌توانند سر کار خود برگردند و نیازی به تست پی‌سی‌آر دوباره نیست.
به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، محمدعلی حسینی عنوان کرد: براساس دستورعمل‌های سازمان بهداشت جهانی  و «CDC» سه دسته از افراد پس از طی دوره بیماری نیاز به پی‌سی‌آر مجدد دارند. دسته اول افرادی که به‌طور مستقیم با افراد آسیب‌پذیر سروکار دارند، دسته دوم افرادی که برای مدت طولانی علامت‌دار باقی بمانند و دسته سوم افرادی که در موقعیت‌ها، یا محیط‌های پرخطر حضور دارند.
وی ادامه داد: الگوی کنترل بیماری کرونا این روزها استفاده از الگوی معروف پنیر سوئیسی است که از چهار مرحله فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن، شستن دست‌ها و گرفتن تست از افراد علامت‌دار و مشکوک تشکیل شده است.
رئیس طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با بیان اینکه منظور از فاصله‌گذاری اجتماعی تنها حفظ فاصله دو متر بین افراد نیست، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تنظیم حضور افراد در اماکن عمومی، به‌گونه‌ای‌ که از ازدحام افراد جلوگیری شود، مدنظر است.