روند صعودی کرونا در استان های شمالی

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کرد؛

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در خصوص تمهیدات پیش بینی شده در روزهای پیش رو و بعد از دو هفته تعطیلی‌های کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.

روند صعودی کرونا در استان های شمالی

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در خصوص تمهیدات پیش بینی شده در روزهای پیش رو و بعد از دو هفته تعطیلی‌های کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی، در پایان چهل و هفتمین نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.
وی با اشاره به پایان دو هفته تعطیلی در شهرهای قرمز کرونایی، گفت: با توجه به میزان رعایت پروتکل‌ها که در یک ماه گذشته به بالای ۸۵ درصد رسید.
رئیسی افزود: از ۱۶۰ شهر قرمز فقط ۶۴ قرمز هستند و از این تعداد ۷ شهر در وضعیت فوق قرمز قرار
دارند.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: در حال حاضر ۲۷۸ شهر نارنجی و ۱۰۶ شهر در وضعیت زرد هستند.
وی ادامه داد: وضعیت استان‌های شمالی کشور روند صعودی است.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: بر اساس بررسی که انجام شد، پیش بینی‌های نهادهای بین المللی از آمار مرگ و میر در ایران که به روند ۱۰۰۰ فوتی روزانه اشاره شده بود، درست در نیامد و آمار مرگ و میر به زیر ۴۰۰ نفر در روز رسید.
رئیسی اظهار داشت: این تغییر وضعیت‌ها کاملاً ناپایدار بوده و وابسته به رعایت پروتکل‌ها است. به سمت غفلت برویم، سریعاً شهرها قرمز می‌شوند و مجبوریم دوباره محدودیت‌ها را افزایش دهیم.
وی افزود: تبدیل از قرمز به نارنجی به معنای از بین رفتن ویروس نیست و مردم باید رعایت کنند.
رئیسی گفت: وضعیت تهران کاملاً شکننده است، اگر رعایت نشود شاید هفته آینده محدودیت‌ها دوباره تشدید شود.
وی افزود: منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرهای قرمز و نارنجی که ۲۷۸ شهر هستند، اعمال می‌شود.
رئیسی با انتقاد از افراد مبتلا به کرونا که نقض قرنطینه می‌کنند، گفت: در ۶ روز گذشته ۶۴۰۰ نفر بیمار مثبت کرونایی برای سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی اقدام کرده بودند که جلوی آنها گرفته شد.
وی افزود: ۱۴ فعالیت به گروه‌های شغلی در شهرهای نارنجی اضافه می‌شود.