دانشگاه تهران آزمون زبان عمومی را به صورت مجازی برگزار کرد

رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران گفت: آزمون زبان انگلیسی عمومی دانشگاه تهران برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شد.


رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران گفت: آزمون زبان انگلیسی عمومی دانشگاه تهران برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شد.
سید امید فاطمی در گفتگو با مهر اعلام کرد: دانشگاه تهران با استفاده از یک سامانه هوشمند آزمون الکترونیکی مجهز شده به برنامه امن آزمون، آزمون زبان انگلیسی عمومی دانشگاه را بصورت کاملا الکترونیکی برگزار کرد.
وی ادامه داد: از آنجا که یکی از پیش نیازهای شروع تحقیق در مقطع دکتری داشتن گواهی زبان انگلیسی است و بخاطر محدودیت‌های بهداشتی برگزاری این آزمون به صورت حضوری میسر نبود، دانشگاه تصمیم گرفت که برای اولین بار این آزمون حساس و مهم را به صورت الکترونیکی برگزار کند.
رییس مرکز فناوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران افزود: در این آزمون، بیش از پانصد داوطلب از سراسر کشور برای کسب گواهی‌نامه زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه تهران شرکت کردند و تیم ناظرین بصورت برخط،
بر نحوه برگزاری و نحوه پاسخ دهی شرکت کنندگان نظارت داشتند.
وی ادامه داد:لازم به ذکر است در این سامانه، تمامی  اطلاعات مربوط به تصویر و صدای محیط شرکت کننده آزمون، ثبت شده و با تحلیل  هوشمند مورد بررسی قرار می گیرد.این سامانه، تنها سامانه آزمون هوشمند کاملا مجازی است و با موفقیت بدست آورده، میتواند مشکلات دانشجویان در لغو آزمون حضوری زبان در دانشگاه‌های کشور را برطرف کند.
فاطمی تاکید کرد:همچنین تمامی دانشگاه‌ها میتوانند از این سامانه جهت تامین سلامت آزمون در ترم‌های با محدودیت حضور از لحاظ همه‌گیری و هم از لحاظ جغرافیایی استفاده کنند.