وزیر راه: عده ای با ارز دولتی لاستیک سنگین وارد کردند ولی توزیع نشد

وزیر راه: عده ای با ارز دولتی لاستیک سنگین وارد کردند ولی توزیع نشد


وزیر راه و شهرسازی گفت: تعدادی لاستیک با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد شده بود اما یا در بازار پیدا نمی‌شد یا با قیمتهای نجومی به فروش می‌رفت که نهایتاً دستگاه‌های امنیتی محتکران را شناسایی کردند.
به گزارش مهر، محمد اسلامی در گفتگویی رادیویی درباره
ظرفیت سازی اقتصادی در حوزه حمل و نقل، گفت: ایران در حال حاضر یک ظرفیت حمل و نقلی جاده‌ای یک میلیون تن کالا در سال را به صورت درون شهری و برون شهری ثبت می‌کند.
وی با اشاره به جابجایی ۵۸۰ هزار تن کالا با کامیون و ۴۷ میلیون تن کالا با راه آهن در سال گذشته گفت: ما طی ۱۰ سال اخیر حدود
 ۱۰ میلیون تن بارِ ترانزیتی داشتیم و هم اکنون هدف گذاری‌مان بهره‌مندی از ۵۰ میلیون ترانزیت از طریق گسترش زیرساخت‌ها و ارتقای هماهنگی‌ها با تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه و افزایش مزیت‌ها و جذابیت‌هاست.
وزیر راه و شهرسازی کاهش بودجه عمرانی را یکی از دلایل سرعت پایین پروژه‌های ریلی عنوان کرد و افزود: ما سهم بودجه وزارت راه و شهرسازی از بودجه عمرانی را در سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد و امسال هم ۴۰ افزایش دادیم و ۲۰ پروژه ریلی و آزادراهی را هم پیگیری کردیم و در تلاشیم این پروژه‌ها را از طریق بازار سرمایه تأمین مالی کنیم.
 آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان دی ماه افتتاح می‌شود
وی همچنین از افتتاح همه فازهای پروژه کنار گذر جنوبی تهران (آزادراه به طول ۱۷۰ کیلومتر) به عنوان یک پروژه فاخر ترانزیتی کشور تا قبل از دهه فجر خبر داد و گفت: این پروژه رو به اتمام است و حداکثر تا پایان ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
وی با اعلام اینکه ۹ آزاد راه جدید تا اواسط و پایان سال آینده افتتاح خواهند شد گفت: یک نمونه آن آزاد راه اصفهان- شیراز از پروژه‌های کلیدی کشور است که با افتتاح آن، رفت و آمد مردم جنوب به پایتخت متحول خواهد شد.