حمل‎ونقل عمومي هم به شب‎نشيني‎ها اضافه شد!

با ايجاد محدوديت‎هاي تردد در شهر، اين روزها تا حدودي از شيوع كروناويروس و ابتلاي مردم كاسته شده، هرچند با نزديك شدن به ساعات منع تردد خودروها، خيابان‌هاي شهر با حجم عظيمي از ترافيك مواجه مي‌شوند، اما احتمالا همين محدوديت تردد، از ابتلاي مردم كاسته است.

حمل‎ونقل عمومي هم به شب‎نشيني‎ها اضافه شد!

با ايجاد محدوديت‎هاي تردد در شهر، اين روزها تا حدودي از شيوع كروناويروس و ابتلاي مردم كاسته شده، هرچند با نزديك شدن به ساعات منع تردد خودروها، خيابان‌هاي شهر با حجم عظيمي از ترافيك مواجه مي‌شوند، اما احتمالا همين محدوديت تردد، از ابتلاي مردم كاسته است. البته به گفته سخنگوي ستاد مقابله با كرونا، تنها
 51 درصد ابتلاهاي شهر تهران، مربوط به مهماني‌ها و شب‌نشيني‌هاست، و بقيه ابتلاها ناشي از تراكم مسافران در وسایل حمل‌ونقل عمومي است؛ وسایلی كه به اندازه مسافران، ظرفيت ندارند و مردم ناچارند بدون رعايت فاصله ايمني و فيزيكي، در كنارهم در اين وسایل تجمع كنند تا به خانه برسند. يكي از مشكلات اين ميزان از تراكم، اجراي سفت‌وسخت طرح ترافيك است كه ديگر مدتي است فلسفه وجودي‌اش، يعني جلوگيري از آلودگي هواي شهر را از دست داده است و معلوم نيست چرا تا اين حد بر اجراي آن تاكيد مي‌شود، در حالي‌كه تجربه تعليق آن در ابتداي پاندمي اين ويروس، نشان داد كه استفاده مردم از خودروي شخصي، مي‌تواند از ميزان ابتلا كاهش دهد. اما با اجراي اين طرح، مردمي كه بايد در محل كار خود حاضر شوند و براي انجام امور روزمره خود بايد در شهر تردد كنند، ناچارند از وسایل حمل‌ونقل عمومي گاه فرسوده وهمواره كم‌ظرفيت، استفاده كنند و همين امر موجب تراكم آنان در كنارهم مي‌شود، حتي اگر همه آنان ماسك داشته باشند. البته از نظر فرمانده ستاد مقابله با كرونا، هنوز بهترين و مهم‌ترين راه جلوگيري از ابتلا به كوويد19، استفاده از ماسك است، اما آنچنان كه سخنگوي ستاد مقابله با كرونا اعلام كرده، مترو و نظام حمل‎ونقل عمومي يكي از نگراني‎هاي جدي در رابطه با شيوع كروناست. و اين يعني حتي اگر اين مسافران ماسك هم داشته باشند، اما نتوانند فاصله ايمني وفيزيكي را رعايت كنند، امكان ابتلاي آنان كماكان وجود دارد.