سالانه ۲۴ تن تولید عسل در فردیس تولید می شود

مدیرجهاد کشاورزی فرديس:

سالانه ۲۴ تن تولید عسل در فردیس تولید می شود


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت:سالانه از ۲ هزار و ۹۸۲ کلنی در این شهرستان ۲۴ تن عسل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
علیرضا بدری در گفت و گو با ایرنا افزود:اکنون تعداد ۲۸ زنبورستان با ۲هزار و ۹۸۲ کلنی مدرن زنبور عسل در شهرستان فردیس فعال است که از این تعداد  ۲۵ زنبورستان و سه زنبورستان مهاجر هستند.
وی بیان داشت :واحدهای زنبورداری شهرستان فردیس بخشی از سال را در مناطق کوهستانی  طالقان و جاده کرج -چالوس البرز سپری می‌کنند تا زنبورها بتوانند با استفاده از گیاهان شهدزا برمیزان تولید بیفزایند.
بدری  افزود:با توجه به تنوع تولیدات و فرآورده‌های مختلف از زنبور عسل همچون عسل، ژل رویال، موم و بره موم زنبورداران شهرستان فردیس تلاش خود را به تقویت این بخش معطوف داشته اند.وی با بیان اینکه تمامی محصول تولیدی در داخل عرضه و مصرف می‌شود، گفت:در زمان حاضر شرایط صادرات در این زمینه مهیا نشده است.
 تولید ۵۷ هزار تن محصول باغی و حدود ۲۸ هزار تن محصول زراعی
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: باغداران فردیس ۵۷ هزارو۲۸۲ تن انواع میوه سردرختی  و حدود ۲۸ هزار تن محصول زراعی در سال جاری تولید به بازار مصرف عرضه کردند که این مقدار محصول در سطح یک هزار و ۲۰۱ هکتار باغ و ۸۰ هکتار زمین کشاورزی به دست آمد.
بدری افزود: همزمان با فصل پاییز قرارداد کاشت گندم ، ودانه روغنی کلزا در سطح  حدود ۴۳۷ هکتار از اراضی شهرستان فردیس با کشاورزان منعقد شد.مدیر جهاد کشاورزی فردیس  توضیح داد: در همین راستا برای  تامین انواع نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز بهره‌برداران شهرستان، حدود ۱۱۲ تن بذر گواهی شده و مرغوب و۶۴۷ تن انواع کودشیمیایی با نرخ و تعرفه دولتی بین کشاورزان توزیع شد.