نمی‌توان در مورد اجرای طرح حمایت معیشتی کرونا در سال آینده اظهارنظر کرد

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا :

نمی‌توان در مورد اجرای طرح حمایت معیشتی کرونا در سال آینده اظهارنظر کرد

نمی‌توان در مورد اجرای طرح حمایت معیشتی کرونا در سال آینده اظهارنظر کرد

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا گفت: خیلی پیگیریم تا اگر بتوانیم هر تعداد مستحق دیگر را که به نسبت سایرین در اولویت پایین‌تری قرار دارند، به لیست دریافت‌کنندگان کمک معیشت کرونا اضافه و به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین میرزایی (سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا) گفت:واریز مبالغ جدید به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول، ارتباطی با مشولان لیستی که خارج از ۳۴ میلیون نفر آماده
شده است، ندارد و گروه جدید از همین ۳۴ میلیون نفر تشکیل می‌شود؛ منتها با تاخیر کمک معیشتی کرونا را دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: وزارت کار آن‌هایی را که مستحق هستند اما به دلیل محدودیت منابع در لیست اول جا نگرفته بودند، در لیست دوم قرار داد. تعداد آن‌ها حدود ۵.۵ میلیون نفر است. به محض اینکه سازمان برنامه و بودجه اعلام کند که البته زمان آن مشخص نیست، کمک معیشتی دوران کرونا به این گروه هم پرداخت می‌شود آن‌هایی که مشمول نشده‌اند فکر می‌کنند به وضعیت اقتصادی و اجتماعی‌شان اشراف نداریم و چیزهایی را می‌دانند که ما به آن‌ها دسترسی نداریم؛ درحالی‌که از اوضاع آن‌ها اطلاع داریم و هر زمان که شرایط آن بوجود آمد، پرداخت‌ها انجام می‌شود.
سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا گفت:در سنجش اطلاعات خانوارها یک روند را در نظر می‌گیریم. در این مورد هم داشتن یا نداشتن درآمد ثابت، بیمه‌پرداز بودن یا نبودن و… را درنظر می‌گیریم. فیلتری ایجاد شد تا آن‌هایی را که اولویت بالاتری دارند، شناسایی کنیم. اما در کل بازه‌های شش ماهه را در نظر می‌گیریم؛ شش ماهه اول سال و شش ماهه آخر سال. بنابراین بررسی وضعیت اقتصادی خانوارها تحلیل روندی است و مقطعی محسوب نمی‌شود؛ چراکه تحلیل مقطعی پاسخگو نیست و نمی‌تواند واقعیت را در مورد خانوارها نشان دهد.
بر این اساس، اطلاعات واریزی و سایر شاخص‌های بانکی را از سال ۹۵ تا انتهای سال ۹۸، و از ابتدای ۹۹ تا انتهای شهریور در نظر گرفتیم. اطلاعات سازمان تامین اجتماعی هم که برای بیمه‌پردازی‌ها ملاک ارزیابی قرار گرفت تا انتهای آبان ۹۹ بررسی شد. یعنی آخرین اقلام اطلاعاتی موجود تا آخر آبان ماه را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کردیم.
حسین میرزایی (سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا) گفت: آنچه اعلام شده برای ۴ ماه است و
در حال حاضر نمی‌توان در مورد اجرای آن در سال آینده اظهارنظر کرد.