مطالبه خونخواهی شهادت سردار سلیمانی هرگز سرد نمی‌شود

آیت الله رئیسی:

رئیس قوه قضائیه گفت: شهادت سردار سلیمانی موضوعی است که نه داغ آن و نه کیفر آمران و عاملان این جنایت و نه مطالبه مردم برای خونخواهی او هرگز به سردی نمی‌گراید.

مطالبه خونخواهی شهادت سردار سلیمانی هرگز سرد نمی‌شود

رئیس قوه قضائیه گفت: شهادت سردار سلیمانی موضوعی است که نه داغ آن و نه کیفر آمران و عاملان این جنایت و نه مطالبه مردم برای خونخواهی او هرگز به سردی نمی‌گراید.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه پیگیری حقوقی و قضائی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همراهانش که با حضور نمایندگان نهادها و دستگاه‌های مسئول پیگیری پرونده برگزار شد، تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی موضوعی است که نه داغ آن و نه مطالبه مردم برای خونخواهی او و مجازات و  کیفر آمران و عاملان این جنایت هرگز به سردی نمی‌گراید.
رئیس قوه قضائیه، سردار سلیمانی را نماد مبارزه با تروریسم و شخصیتی امنیت ساز برای منطقه معرفی کرد و گفت که کیفرخواست برای مجازات مجرمینی که در ترور وی نقش داشتند، تنها دعوی حقوقی خانواده آن شهید یا ملت ایران نیست بلکه ادعانامه امت اسلام و آزادگان عالم علیه تروریسم دولتی  آمریکاست.
 اسناد و مدارک برای پیگیری موضوع و درخواست کیفر برای آمران و عاملان این جنایت بزرگ به میزان مُکفی وجود دارد
رئیسیبا تأکید بر لزوم پیگیری جدی پرونده ترور شهید سلیمانی متناسب با جایگاه و شخصیت سیدالشهدای مقاومت، خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک برای پیگیری موضوع و درخواست کیفر برای آمران و عاملان این جنایت بزرگ به میزان مُکفی وجود دارد.
رئیس دستگاه قضا بر همین اساس خاطرنشان کرد که قوه قضائیه این پرونده را به عنوان بخشی از انتقام سختی که از آمریکایی‌ها گرفته خواهد شد، با جدیت پیگیری خواهد کرد.
رئیس قوه قضائیه با تقدیر از اقدامات سپاه قدس و دیگر بخش‌های دولتی و غیر دولتی مربوطه برای پیگیری حقوقی و قضائی پرونده ترور شهید سلیمانی در یک سال گذشته، از همکاری رئیس شورای عالی قضائی عراق نیز تقدیر و بر ضرورت تداوم این همکاری در سه حوزه کیفری، حقوقی و بین‌المللی تأکید کرد.
 سازوکارهای لازم برای پیگیری موضوع در بخش‌های حقوقی و کیفری فراهم شده است
رئیسی با بیان اینکه سازوکارهای لازم برای پیگیری موضوع در بخش‌های حقوقی و کیفری فراهم شده است، بر لزوم نگاه انقلابی در برداشت از کنوانسیون ۱۹۷۳ و دادگاه بین‌المللی کیفری تأکید کرد.
 هیچ عنصری نباید مانع رسیدگی و پاسخگویی مقامات آمریکا در قبال جنایاتی شود که مرتکب می‌شوند
رئیس قوه قضائیه با اشاره به ادعای برخورداری سران رژیم آمریکا از مصونیت قضائی به دلیل برخورداری از جایگاه‌های حقوقی گفت: هیچ عنصری نمی‌تواند مانع رسیدگی و پاسخگویی مقامات آمریکا در قبال جنایتی شود که در ترور شهید سلیمانی مرتکب شده‌اند.