ظرفیت ۱۶۹ هزار نفری کاردانی‌های فنی حرفه ای

امکان انتخاب ۳۰ رشته؛

ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۶۹ هزار نفر است.

ظرفیت ۱۶۹ هزار نفری کاردانی‌های فنی حرفه ای

ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹  بیش از ۱۶۹ هزار نفر است.
به گزارش مهر، به دنبال مصوبه بیست  و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو تاریخ ۲۲ مهرماه ۹۹ مقرر شد برای ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ پذیرش از طریق سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) برای نوبت بهمن ماه انجام شود.
داوطلبان می‌توانند با درنظر داشتن شرایط
 و ضوابط پذیرش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته حداکثر ۳۰ کدرشته محل تا فردا چهارشنبه
 ۱۷ دی منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش اقدام
کنند.
کل ظرفیت رشته‌های تحصیلی کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی ۱۶۹ هزار و ۱۰ صندلی خالی است که از این میزان ظرفیت دوره روزانه ۳۱ هزار و ۷۰۸ نفر، ظرفیت نوبت دوم (شبانه) ۲۲ هزار و ۱۴۵ نفر و ظرفیت غیرانتفاعی ۱۱۵ هزار و ۱۵۷ نفر است.
از میان ظرفیت روزانه تعداد ۲۳ هزار و ۶۵۰ به کاردانی پیوسته و ۸ هزار و ۵۸ نفر ظرفیت به کاردانی ناپیوسته اختصاص دارد.
همچنین از میان ظرفیت ۲۲ هزار و ۱۴۵ نفری نوبت دوم (شبانه) تعداد ۱۷ هزار و ۴۷۵ به کاردانی پیوسته و ۴ هزار و ۶۷۰ نفر ظرفیت به کاردانی ناپیوسته و از میان ظرفیت ۱۱۵ هزار و ۱۵۷ نفری
غیرانتفاعی ها تعداد ۱۱۴ هزار و ۷۵۷ به کاردانی پیوسته و
 ۴۰۰ نفر ظرفیت به کاردانی ناپیوسته تعلق دارد.
پذیرش دراین مرحله براساس ظرفیت خالی مانده رشته محل‌های نیمسال اول و نیمسال دوم انجام می‌شود و تفاوتی در انتخاب نیمسال اول یا دوم وجود ندارد و شروع به تحصیل تمامی پذیرفته شدگان از نیمسال دوم سال تحصیلی (بهمن ماه) است.
هر متقاضی منحصراً مجاز است با توجه به رشته تحصیلی، یکی از کدرشته‌های امتحانی متناسب با دیپلم خود که در دفترچه راهنما درج شده است انتخاب کرده و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته محل‌های آن مجموعه امتحانی بر اساس جداول رشته محل‌ها اقدام کند.
متقاضیانی که به هر دلیل در رشته‌ای غیر از رشته متناسب با دیپلم خود در این مرحله از پذیرش ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده و پذیرفته شوند قبولی آنان در هر مرحله‌ای از تحصیل که باشند «لغو» تلقی و حق هیچگونه ادعایی را نخواهند داشت.