بازگشايي مدارس؛ ماجراي تكراري تنبيه بدني دانش‌آموزان!

با اين‌كه قرار بوده و هست كه تمام بازگشايي‌ها در هر سطحي، با نظر و حتي دستورستاد مقابله با كرونا انجام گيرد، اما اين‌روزها، آموزش‌وپرورش در برخي شهرهايي كه به رنگ زرد درآمده‌اند، اعلام كرده دانش‌آموزان مي‌توانند به‌صورت اختياري در مدرسه و كلاس حاضر شوند. اين تصميم وزارت آموزش‌وپرورش، البته با انتقاد فرمانده عملیات مقابله با کرونا مواجه شد با تاكيد بر اين‌كه نشانه‌هایي جدید از خیز کرونا و ورود به پيك چهارم وجود دارد. اين نكته را هم بايد افزود كه ويروس جهش يافته انگليسي، بيشتر افراد جوان و نوجوان و حتي كودكان را درگير مي‌كند و حتي اگر پروتكل‌هاي بهداشتي، تمام‌وكمال رعايت شوند هم ممكن است به‌واسطه ارتباطات اجتماعي، نتوان اين ويروس و انتشار آن‌را كنترل كرد.

با اين‌كه قرار بوده و هست كه تمام بازگشايي‌ها در هر سطحي، با نظر و حتي دستورستاد مقابله با كرونا انجام گيرد، اما اين‌روزها، آموزش‌وپرورش در برخي شهرهايي كه به رنگ زرد درآمده‌اند، اعلام كرده دانش‌آموزان مي‌توانند به‌صورت اختياري در مدرسه و كلاس حاضر شوند. اين تصميم وزارت آموزش‌وپرورش، البته با انتقاد فرمانده عملیات مقابله با کرونا مواجه شد با تاكيد بر اين‌كه نشانه‌هایي جدید از خیز کرونا و ورود به پيك چهارم وجود دارد. اين نكته را هم بايد افزود كه ويروس جهش يافته انگليسي، بيشتر افراد جوان و نوجوان و حتي كودكان را درگير مي‌كند و حتي اگر پروتكل‌هاي بهداشتي، تمام‌وكمال رعايت شوند هم ممكن است به‌واسطه ارتباطات اجتماعي، نتوان اين ويروس و انتشار آن‌را كنترل  كرد.
اما در رابطه با بازگشايي مدارس و حضور اختياري دانش‌آموزان، اين نكته مهم گفتن دارد كه در برخي مناطق محروم كه دانش‌آموزان-چيزي در حدو سه‌ونيم ميليون دانش‌آموز- از وسايل لازم مانند گوشي و تبلت بي‌نصيب هستند، از حضور در مدرسه استقبال مي‌كنند، و طبعا تعدادي از اين دانش‌آموزان در مناطق محروم و روستايي به مدرسه مراجعه كرده‌اند. اما اين مراجعه همان و آغاز تنبيه بدني دانش‌آموزان در يكي از روستاها همان! در واقع از همان روزهاي نخست حضور در مدرسه، به‌جاي خوشامدگويي و استقبال از اين فرزندان محروم، آموزگاري اقدام به تنبيه بدني دانش‎آموز دوره ابتدايي خود كرده است.
 هر چند به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش آن استان اين معلم به هیات بدوی تخلفات آموزش‌وپرورش قزوین معرفی شده است اما پرسش مهم اين است كه آيا اين روش‌هاي تنبيهي از اين دست براي آموزگاران متخلف بازدارنده است؟ آيا وضعيت رواني اين افراد در هنگام استخدام مورد بررسي قرار مي‌گيرد؟ و اساسا تا كي مي‌توان مدام شاهد چنين تنبيه‌هايي بود؛ تنبيه دانش‌آموز توسط معلم و تنبه معلم توسط هيات بدوي
تخلفات!