آینده تجارت الکترونیک در عصرپساکرونا

کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل ها با همکاری کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان اقدام به برگزاری وبینار آینده تجارت الکترونیک در عصرپساکرونا نمود.


اصفهان-عسکرزاده
کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل ها با همکاری کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان اقدام به برگزاری وبینار آینده تجارت الکترونیک در عصرپساکرونا نمود.
در این وبینار ناصرچاووشی، مشاور و مجری پروژه های آینده پژوهی با بیان اینکه انسان‌ها از بدو خلقت خواستار اطلاع از آینده بودند، گفت:این اشتیاق به مرور زمان با شکل‌گیری متغیرهای مختلف در زندگی منجر به پویایی محیط و شکل‌گیری تلاش‌هایی نظام مند و مشخص تحت عنوان دانش آینده پژوهی شد.
وی افزود: تا سال 2030 کلیه مشاغل و فناوری‌های در اختیار بشرمتفاوت شده و بر سبک رفتار و زندگی انسان تاثیرگذار است.
چاووشی فراگیر شدن اینترنت اشیاء در جهان را مهمترین جلوه
عصر دانایی دانست و تصریح کرد: بر این اساس اگر متفاوت از گذشته فکر، رفتار و برنامه ریزی نکنیم محکوم به ضرر و زیان و شکست خواهیم بود.
وی روندها، رویدادها، تصاویر و اقدامات را عوامل اثرگذار بر شکل گیری آینده بیان کرد.
مجری پروژه های آینده پژوهی گفت: بر اساس آمار منتشر شده تا پایان خرداد ماه سال‌جاری، 94درصد جمعیت کشورمان از اینترنت استفاده کرده و ایران رتبه 13 اینترنت در سطح جهان را داراست و در سال 99 ضریب نفوذ اینترنت در کشور به 94 درصد رسیده است. چاووشی با تاکید بر اینکه میزان خرده فروشی غیرالکترونیک دارای روند کاهشی است، این امر را نشان‌دهنده ظرفیت و بازار بزرگ تجارت الکترونیک دانست.