اعطای ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به معلولان در اسلامشهر

حمیدرضا جعفریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر، در نشستی با خبرنگاران با محوریت ضرورت معرفی توانمندیهای جامعه هدف، اظهار کرد: با تخصیص ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به معلولان برای ۳۰۰نفراز جامعه هدف در سطح شهرستان‌ اسلامشهر، اشتغالزایی ایجاد شده است.

اسلامشهر-بهاره عشقی صابر
حمیدرضا جعفریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر، در نشستی با خبرنگاران با محوریت ضرورت معرفی توانمندیهای جامعه هدف، اظهار کرد: با تخصیص ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به معلولان برای ۳۰۰نفراز جامعه هدف در سطح شهرستان‌ اسلامشهر، اشتغالزایی ایجاد شده است.
جعفریان با گرامیداشت دهه فجر و تاکید بر ضرورت توانمند سازی معلولان در جامعه، افزود: با توجه به اینکه وظایف سازمان بهزیستی کاملا تخصصی و علمی برای جامعه هدف هست ،
برابر سازی محیط و شرایط برای حضور فعال و مشارکت معلولین در فعالیت‌های اجتماعی جامعه، در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی،ورزشی، اجتماعی و... از مهمترین اهداف و برنامه‌های این سازمان میتوان برشمرد،که به اجرا در آمده است.
وی با اشاره به اینکه امروز جوانانی که در سازمان بهزیستی رشد کرده‌اند، بر خود وظیفه می‌دانند در خدمت مردم باشند و به همنوعان خود خدمت کنند بیان کرد:با توجه به اینکه انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده و برای ایجاد و حفظ آن خون‌های بسیاری ریخته شده، رفع مسائل و مشکلات اقشار مختلف مردم و محرومین، جز دغدغه‌های مسئولین نظام و خدمتگزاران مردم است.
رئیس بهزیستی شهرستان اسلامشهر یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان راتوانمند سازی جامعه هدف برشمرد و تاکید کرد :با توجه به اینکه معلولیت، محدودیت نیست، معلولان فعل خواستن توانستن است ،را به خوبی ثابت کرده اند و با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، گام های بزرگی در جهت توانمندسازی و اشتغالزایی در سطح منطقه برداشته‌اند.
 ۹ هزار نفر افراد جامعه؛تحت پوشش بهزیستی اسلامشهر
وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۹ هزار نفر افراد جامعه تحت پوشش بهزیستی اسلامشهر هستند، گفت: در حال حاضر تعداد۲۰۷۷ نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که، با انجام فعالیت‌های مختلف در مشاغل خانگی، خدماتی و کسب و کار و غیره امرار معاش می‌کنند ، که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی و محدودیت فعالیت برخی از کسب و کارها ،چالش بزرگی برای این افراد به وجود آمده ،که در این زمینه در حد بضاعت و توان کمک‌هایی از سوی بهزیستی از قبیل سبد کالا، کمک هزینه های زندگی، تسهیلات بلاعوض به افراد و خانواده‌های آسیب‌دیده اعطا شده است .
جعفریان از مهمترین دغدغه ها و مشکلات جامعه معلولین را،عدم
مناسب سازی معابر شهری برای تردد معلولان اعلام و تاکید کرد :متاسفانه علیرغم و تکالیف قانونی برای سازمان‌ها و نهادها در جهت مناسب‌سازی شرایط حضور افراد دارای مشکلات جسمی و حرکتی در جامعه،حقوق این افراد، نادیده گرفته شده و معابر برای تردد این عزیزان مناسب نبوده و همواره شاهد مشکلات عدیده ای هستند .
وی گفت: یکی از مهمترین معضلات معلولین شهرستان‌های استان تهران،عدم مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری و اداری بوده، این حق طبیعی و اولیه شهروندان است که بستر مناسب فراهم شود تا معلولان می‌توانند در فعالیت‌های اجتماعی ، مشارکت فعال داشته و به امور روزمره خود برسند که متاسفانه در حال حاضر به این امر توجه نمی‌شود،این افراد برای تردد در معابر و پیاده روها دارای مشکلات فراوانی هستند .
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر از ایجاد ۱۳ مرکز نگهداری و اقامتی برای معتادان در شهرستان خبر داد و گفت :ساماندهی ۱۱۰ نفر از معتادین متجاهر شهرستان، اسکان و نگهداری شبانه قریب به ۲۰۰ نفر از افراد کارتن خواب در مراکز تحت پوشش بهزیستی، برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی جهت توانمندسازی جامعه هدف و پیگیری جذب۳ دستگاه خودروی ون برای ارائه خدمات به معلولین از سوی شهرداری‌ها ،از جمله فعالیت‌ها و اقداماتی می‌توان برشمرد،که در طی ماه‌های اخیر از سوی بهزیستی در شهرستان اسلامشهر صورت گرفته است.
جعفریان یکی از مهمترین مشکلات شهرستان اسلامشهر را
عدم وجود سامان‌سرا در سطح منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد :متاسفانه با توجه به عدم وجود مکانی برای اسکان و نگهداری افراد بی‌خانمان و کارتن خواب در سطح منطقه و عدم همکاری دستگاه‌های ذیربط در انجام وظایف قانونی خود در برخی نقاط شهر شاهد حضور افرادی هستیم، که با وضعیت نامناسب در سطح معابر، بلوارها و اماکن دیگر شهر بیتوته کرده و گاهاً باعث مشکلات برای شهروندان می‌شوند ،که باید تدابیری برای جمع‌آوری و نگهداری این افراد و پاکسازی شهر اتخاذ شود.