آغاز ۴ عملیات تعمیرات اساسی در منطقه ۵ عملیات انتقال گاز

سرپرست منطقه ۵ عملیات انتقال گاز از آغاز ۴ عملیات هم‌زمان تعمیرات اساسی در تأسیسات آباده، خنج، فراشبند و خاوران خبر داد.


سرپرست منطقه ۵ عملیات انتقال گاز از آغاز ۴ عملیات هم‌زمان تعمیرات اساسی در تأسیسات آباده، خنج، فراشبند و خاوران خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، پیمان خضرایی، گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور در شرایط ویژه بیماری کرونا و از طرفی لزوم تأمین انرژی در کشور از طریق انتقال پایدار گاز، کارکنان منطقه با رعایت پروتکل‌های ویژه بهداشتی عملیات تعمیرات اساسی را آغاز کردند.
وی افزود: بهره‌برداری از ۱۵ تاسیسات منطقه و خطوط استراتژیک انتقال گاز به‌صورت شبانه‌روزی توسط کارکنان دلسوز و تلاشگر منطقه جریان داشته و موضوع بیماری کرونا با توجه به دستورعمل‌های صادره بهداشتی، خللی در فرآیند انتقال پایدار گاز به‌وجود نیاورده است.
سرپرست منطقه ۵ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: عملیات تعویض توربین در تأسیسات آباده و تعمیرات اساسی ۲۴ هزار ساعت کمپرسور گاز واحد یک خنج مطابق برنامه از پیش تعیین‌شده در حال انجام است. در بخش تعمیرات اساسی نیز تعمیرات و تعویض DGS واحد پنجم تاسیسات خاوران ۴ در دست اقدام است.
خضرایی یادآور شد: برای عملیات بازرسی فنی اقلام ثابت نیز تأسیسات فراشبند ۱۰ توسط تعمیرات اساسی آماده‌سازی شده و مطابق برنامه تحت بازرسی است.