۸ سیاست برای ساماندهی کنکور تدوین و بررسی شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

۸ سیاست برای ساماندهی کنکور تدوین و بررسی شد


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در ساماندهی کنکور ۸ سیاست پیشنهادی توسط ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و در ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه و بررسی شده است.
به گزارش مهر، جلسه ۱۴۴ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
سعیدرضا عاملی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و
 روز زن و میلاد حضرت امام خمینی (ره) گفت: خدا را شاکر هستیم که چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم.
وی ادامه داد: پیامد انقلاب اسلامی صرفاً یک پیامد ملی نبود بلکه جهانی بود چرا که بسیاری از مسیرهای جهانی به واسطه انقلاب اسلامی ایران دچار چالش شد و ظرفیت‌های جدید ساخته شد.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر خود کفا و مستقل هستیم و
هیچ بیگانه‌ای در امور کشور دخالت نمی‌کند، علی رغم تحریم‌های ظالمانه، کشور مدیریت شده و قدرت و دانش ملی کشور نیز افزایش داشته است.
عاملی در ادامه در مورد دستور جلسه که به ارائه گزارش وزارت
آموزش و پرورش در خصوص امنیت آزمون‌های استاندارد در بحث ساماندهی کنکور اختصاص داشت، گفت: در بحث ساماندهی نظام سنجش و پذیرش (کنکور) باید مجموعه سیاست‌های پیشنهادی در نظر گرفته شود که به همین منظور ۸ سیاست پیشنهادی توسط ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه و بررسی شده است.
وی با اشاره به مصوبه جلسه ۱۳۹ ستاد نقشه جامع علمی کشور مبنی بر سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، اظهار داشت: به همین منظور از وزارت آموزش و پرورش درخواست کردیم گزارشی از وضعیت آزمون‌های فعلی و سیاست‌های پیشنهادی برای آزمون‌های آتی ارائه کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یادگیری از سنجش اهمیت بیشتری دارد، افزود: باید ارتباط آموزش و پرورش با حوزه‌های آینده آموزش عالی کشور، صنعت، پزشکی، کشاورزی، خدمات و… ارتقا یابد چرا که در این شرایط دانش‌آموز یادگیری بیشتری خواهد داشت.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: چندوجهی شدن آزمون‌های آموزش و پرورش که شامل سوالات تستی، تشریحی و خلاقیت است، باید تأمین شود. همچنین غیر مرکزی شدن آزمون‌های آموزش و پرورش بسیار مهم است چرا که تجربه جهانی نیز حاکی از این است که استاندارد بودن سوالات و آزمون‌ها بر یکسان بودن سوالات اولویت دارد.
عاملی بر مدیریت رفع استرس از آزمون‌های کشور تأکید کرد و گفت: اعتماد بخشی به آزمون‌های برگزار شده توسط وزارت آموزش و پرورش و همچنین ایجاد استانداردهای لازم برای صحیح انجام شدن آزمون‌ها و تصحیح برگه‌های امتحانی بسیار حائز اهمیت است.