جوانان در اوکراین و باتجربه‌ها در ایتالیا محک می‌خورند

با نظر کادر فنی کشتی آزاد؛

جوانان در اوکراین و باتجربه‌ها در ایتالیا محک می‌خورند


کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد معتقد است تمام اعزام‌ها به تورنمنت‌های بین المللی باید هدفمند و کارشناسی شده صورت گیرد.
به گزارش مهر، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با توجه به رویدادهای رسمی پیش رو همچون مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در نظر دارد برخی از اردونشینان تیم ملی را در تورنمنت‌های بین المللی محک بزند. از این رو قرار شد تا آزادکاران منتخب بزودی با حضور در دو تورنمنت بین المللی در اوکراین و ایتالیا به میدان بروند.
بر این اساس تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان طی روزهای ۸ تا
۱۰ اسفند ماه در تورنمنت بین المللی اوکراین و در شهر کی‌یف حضور خواهد یافت. مسابقاتی که قرار است علی قلی زادگان در ۵۷ کیلوگرم، عرفان الهی در ۷۰ کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور در ۷۴ کیلوگرم، حمیدرضا زرین پیکر در ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۸۶ کیلوگرم و محمد علی تبار در ۹۲ کیلوگرم به آن اعزام شوند. تیمی جوان و آینده‌دار که مربیگری آن در اوکراین را یاسر طهماسبی بر عهده خواهد داشت و محسن کاوه هم به عنوان مدیر فنی در رأس امور تیم خواهد بود.
اما تورنمنت دیگری هم در دستور کار شاگردان غلامرضا محمدی است که طی روزهای ۱۴ تا ۱۷ اسفند ماه در رم کشور ایتالیا برگزار خواهد شد. مسابقاتی تحت عنوان جام «ماتیو پلیکونه» ایتالیا که با صلاحدید کادر فنی تیم ملی، سه آزادکار باتجربه و عنوان‌دار به آن اعزام خواهند شد. بدین ترتیب قرار است بهنام احسان پور در ۶۵ کیلوگرم، علیرضا کریمی در
 ۹۷ کیلوگرم و امین طاهری در ۱۲۵ کیلوگرم به ایتالیا اعزام شوند و با هدایت ابراهیم مهربان به عنوان مربی به مصاف حریفان خود بروند.
با روشن شدن تکلیف این دو تورنمنت بین المللی، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان هم اعلام کرد: «برای اعزام‌ها باید تمام جوانب امر را در نظر گرفته شود، مثلاً برای اعزام به تورنمنت اوکراین ما به جوانان فرصت می‌دهیم. همان نفراتی که سال بعد هم می‌توانند در رده سنی جوانان شرکت کنند. هدف ما این بود تا انگیزه‌ای باشد برای این جوانان که در کنار باتجربه‌ها در تمرینات شرکت می‌کنند.»
البته سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در اوزانی که سهمیه المپیک کسب شده، معتقد است شرایط فرق دارد و باید خیلی از مسائل را مد نظر قرار داد، چرا که اولویت اول کادر فنی، موفقیت در گزینشی المپیک و سپس قهرمانی آسیا و در نهایت المپیک است. به همین دلیل اعزام‌ها باید هدفمند باشد و برای هر کدام از نفراتی که به تورنمنت‌ها اعزام می‌شوند برنامه خاصی تعریف شود.
کشتی آزاد ایران سال گذشته در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان توسط رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی موفق به کسب
سهمیه المپیک در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شد و نمایندگان کشورمان باید فروردین ماه در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی المپیک حضور یابند.