ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیش از ۴۰۸ هزار تن است

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیش از ۴۰۸ هزار تن است

ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیش از ۴۰۸ هزار تن است

تبریز-توفیقی
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان  جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۱۳۳ سردخانه با ظرفیت ۴۰۸ هزار و ۲۵۰ تن در استان خبر داد.
ایاز برنو بابیان این‌ که سردخانه‌ها یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه پایدار در اقتصاد کشاورزی و نخستین حلقه زنجیره صنایع تبدیلی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: بدون وجود این بخش، توسعه کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی غیر ممکن خواهد بود.
وی با اشاره به افزایش تعداد سردخانه‌های آذربایجان شرقی طی سال جاری، گفت:  برای
 ۲۰۰ سردخانه جدید نیز مجوز احداث صادر شده است که اگر این اقدام به مرحله اجرایی و بهره برداری برسد، توان سردخانه‌ای استان به یک میلیون تن خواهد رسید.
برنو با اشاره به بهره برداری از ۱۳ سردخانه جدید، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و احداث سردخانه‌ها، باعث ایجاد اشتغال و ارتقای سطح اقتصاد کشاورزی در منطقه خواهد بود.
برنو گفت: این استان تا رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه ظرفیت سردخانه‌ای، با توجه به این‌که یکی از مراکز بسته بندی و صادرات کشور در حوزه خشکبار است، فاصله زیادی دارد.
وی یادآور شد: هم اکنون آذربایجان شرقی
یکی از قطب‌های مهم ظرفیت سردخانه در کشور محسوب می‌شود و از حیث تعداد سردخانه،  پس از آذربایجان غربی و تهران،  در رتبه سوم کشور قرار دارد، اما باید تلاش کرد تا تعداد سردخانه‌ها با توجه به ظرفیت بالای استان، ارتقا یابد.