۴ هزار و ۱۰۰ هکتار گلخانه در تهران وجود دارد

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران :

۴ هزار و ۱۰۰ هکتار گلخانه در تهران وجود دارد


پردیس-ایرج صادقعلی
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران گفت:در استان تهران ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار گلخانه وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار سبزی و صیفی جات، ۱۱۰۰ هکتار گل، گیاه و شاخه بریده همچنین در حدود ۲۰۰ هکتار گل و گیاه گلدانی و آپارتمانی را شامل می‌شود.
به گزارش خبرنگار آفرینش، امیرعباس کاری جعفری مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران در حاشیه مراسم افتتاح سه طرح اداره
جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان تهران در بحث تولیدات باغات با رتبه سوم کشوری با استان‌های
خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی رقابت می‌کند و این رتبه با توجه به محدودیت سطح اراضی در استان تهران بسیار قابل توجه است.
وی گفت: در استان تهران ۱۶۱ هزار اراضی باغی و زراعی وجود دارد که از این مساحت در حدود ۵۰ هکتار مختص محصولات باغات، گلخانه، قارچ، گیاهان دارویی و موارد مرتبط باغبانی است.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران افزود: تولید کننده‌های نمونه عمدتاً از استان تهران هستند و این استان امسال در تولید محصولات گیلاس، قارچ، شیر، تخم‌مرغ، گل و گیاه زینتی و شاخه بریده رتبه نخست کشور را از آن خود کرده و برای اولین بار در تولید انگور از استان‌های قزوین و آذربایجان سبقت گرفته است.
کاری جعفری با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، تأکید کرد: کاهش نزولات آسمانی و پایین رفتن سفره‌های آسمانی ایجاب می‌کند که ما به سراغ محصولات کم آب‌بَر و یا روش‌های نوین آبیاری برویم که خوشبختانه این رویه در واحدهای گلخانه‌ای استان اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در سطح استان تهران امروز ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار گلخانه وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار سبزی و صیفی جات، ۱۱۰۰ هکتار گل، گیاه و شاخه بریده همچنین در حدود ۲۰۰ هکتار
گل و گیاه گلدانی و آپارتمانی را شامل می‌شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران اضافه کرد: هر یک از شهرستان‌های استان تهران ظرفیت‌های متفاوتی دارند و در این راستا از شهرستان پردیس انتظار می‌رود که از حداقل اراضی حداکثر بهره وری را داشته باشند که خوشبختانه در پردیس کشت گلخانه‌ای به خوبی اجرایی شده که قابل تقدیر است.
  توزیع ۲۴ میلیارد تومان وام بین کشاورزان
مهدی حسین نژاد معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان پردیس گفت: سهمیه شهرستان پردیس برای کِشت گلخانه‌ای ۲۵ هکتار تعیین شده بود که با کاشت ۳۰ هکتار میزان کِشت گلخانه‌ای از ۱۰۰درصد هم عبور کرده است.
وی گفت: میزان تسهیلات ارائه شده به متقاضیان در سال ۹۹ و در حوزه  توسعه کِشت گلخانه‌ای برنامه‌ریزی شده که در حدود ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنعت، کشاورزی و خرید تراکتور در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بررسی شده و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.
 افتتاح ۸۳۷ هزار میلیون ریال پروژه در پردیس
محمد قریشی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس اظهار کرد:سه واحد منتخب دامداری و کشاورزی با اعتبار ۸۳۷ هزار میلیون ریالی با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۴۳ نفر به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.