نرخ مصوب مرغ تا پایان ماه رمضان تغییر نمی‌کند

دبیر ستاد تنظیم بازاراعلام کرد؛

نرخ مصوب مرغ تا پایان ماه رمضان تغییر نمی‌کند


دبیر ستاد تنظیم بازار کشور با بیان اینکه فروش فوق‌العاده نوروزی به معنی تشدید نظارت‌ها و فراوانی کالا است و نه تخفیف، از تداوم تخصیص ارز دولتی به روغن خبر داد و گفت که قیمت مصوب مرغ تا پایان ماه رمضان تغییر نمی‌کند و اگر تا آخر هفته هم قیمت مرغ عادی نشود مرغ منجمد به بازار تزریق خواهد شد.  
به گزارش ایسنا، عباس قبادی درباره تنظیم بازار شب عید گفت: در سال های گذشته در هر شهر و منطقه نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با همکاری اصناف در آستانه شب عید برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری این نمایشگاه در هیچ نقطه کشور وجود ندارد و ستاد ملی کرونا هم با برگزاری آن موافقت نکرده است. اما با رعایت پروتکل های بهداشتی فروش فوق‌العاده در حوزه پوشاک، کیف و کفش  شیرینی، آجیل، خشکبار مواد پروتئینی، میوه و سایر اقلام و کالاهای پرتقاضا در شب عید، در محل صنوف و همچنین فروش‌های اینترنتی اجرا خواهد شد.  
دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در ادامه درباره تنظیم بازار مرغ اظهار کرد: دو ماه پیش مقرر شده بود جوجه‌ریزی به ۱۳۰ میلیون قطعه برسد و اگر مازاد مصرفی بود شرکت پشتیبانی امور دام آن را خریداری و ذخیره کند. عموماً مرغدارها طوری برنامه ریزی می‌کنند که کل تولیدشان به انتهای سال که بیشتر نیاز بازار است برسد. امسال که اردیبهشت هم مصادف با ماه رمضان است که مرغدارها برنامه خود را طوری تنظیم کردند که در هر
دو مقطع نیاز بازار را تامین کنند.  
وی همچنین با بیان اینکه ذخایر مرغ منجمد کشور به اندازه کافی است، گفت: این اختیار به ما داده شده که در صورت نیاز مرغ منجمد به بازار عرضه شود و اگر تا آخر هفته قیمت مرغ عادی نشود از این ذخایر به بازار تزریق خواهد شد.  
 قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان تغییر نمی‌کند
این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به صحبت‌های محمدعلی کمالی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، که با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها، حمل و نقل و جوجه یکروزه، خواستار افزایش مجدد قیمت مصوب مرغ شد، گفت: به مرغداران قول می‌دهیم در بحث نهاده‌ها نظر آنان را تامین کنیم، اما در مورد افزایش قیمت، خواهش می‌کنم تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت تغییر نکند.قیمت هر کیلو گوشت مرغ در روزهای اخیر به ۳۰ هزار تومان رسیده است. اخیرا نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، گفت که قیمت واقعی مرغ، قیمت مصوب تنظیم بازار یعنی ۲۰ هزار و۴۰۰ تومان نیست. قیمت واقعی مرغ زنده با توجه به افزایش مولفه‌های تولید براساس آنالیز تشکل ها ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مرغ گرم نیز ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان می‌شود.