آغاز با تاخیر و محتاطانه واکسیناسیون کرونا در ژاپن

اعتماد عمومی ژاپنی ها نسبت به واکسن خارجی بسیار کم است و دولت ژاپن بوروکراسی پیچیده و زمان بَری برای تایید واکسن های خارجی دارد.


اعتماد عمومی ژاپنی ها نسبت به واکسن خارجی بسیار کم است و دولت ژاپن بوروکراسی پیچیده و زمان بَری برای تایید واکسن های خارجی دارد.
در حالی که کمتر از 5 ماه دیگر به برگزاری المپیک تابستانی توکیو (2021) باقی مانده است، دولت ژاپن با تاخیر نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای توسعه یافته و به صورت آزمایشی و محتاطانه، واکسیناسیون سراسری کرونا را آغاز کرد.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت ژاپن با تاخیری دستکم 2 ماهه نسبت به بیش از 70 کشور دنیا که غالب آنها کشورهای توسعه یافته و ثروتمند هستند، واکسیناسیون سراسری خود بر ضد بیماری کووید19 را آغاز کرد.
در مرحله نخست واکسیناسیون قرار است گروهی 40 هزار نفره از کادر درمانی ژاپن با واکسن آمریکایی – آلمانی " فایزر- بایون تک" واکسینه شوند و همزمان عوارض جانبی روی آنها مورد مطالعه قرار بگیرد.
در مرحله دوم قرار است در اسفند ماه حدود 3.7 میلیون نفر از افراد مشغول در نظام سلامت و کادر درمان ژاپن واکسینه شوند و از ماه فروردین 1400 قرار است 36 میلیون نفر از جمعیت بالای 65 سال ژاپن واکسینه شوند.
از ماه اردیبهشت نیز قرار است بیماران خاص واکسینه شوند.
دولت ژاپن واکسیناسیون سراسری خود را به رغم تاکید بر برگزاری المپیک 2021 در تابستان سال جاری میلادی، 2 ماه دیرتر از دیگر کشورها آغاز کرده و ناظران نسبت به انجام واکسیناسیون سریع این کشور طی 5 ماه آتی تا زمان برگزاری المپیک توکیو، تردید دارند.
دولت ژاپن اعلام کرده برای واکسیناسیون سراسری در این کشور تعداد 344 میلیون دوز واکسن برای تزریق در سال 2021 سفارش داده است.
ژاپن 144 میلیون دوز واکسن فایزر، 120 میلیون دوز "آسترازنکا" و
50 میلیون دوز واکسن مودرنا را برای تزریق به 126.3  میلیون نفر از جمعیت خود سفارش داده است.