صدور مجوز سفر سبز نوروزی در پیک چهارم کروناویروس!

از آن‌جا که صنعت گردشگری در کشورمان، در دوران کرونایی، با مشکلات مالی فراوانی مواجه شده این وزارتخانه، بارها طرح‌هایی برای بازگرداندن وضعیت سفر به شکل عادی ارائه کرده است؛ تلاشی که با توجه به موقعیت بحرانی کشور و افزایش شهرهای قرمز، بسیارعجیب به نظر می‌رسد. پیشنهاد و ارائه کارت اعتباری سفر معادل ۵۰ میلیون تومان، و اینک در آستانه نوروز معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با ارائه دو راهکار ایمن و سبز! برای تشویق مردم به سفرهای نوروزی! و جلب موافقت اعضای ستاد مقابله با کرونا برای انجام سفر‌ها در قالب تور‌های مسافرتی! به شرط رزرو مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیر‌ها و بوم‌گردی‌های دارای مجوز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وارد این عرصه شده است. همه این‌ها به کنار، متقاعدشدن اعضای ستاد کرونا دیگر چرا؟ ستادی که مدام مردم را از حضوردر مهمانی‎های فامیلی و حمل‎ونقل عمومی پرهیز می‎دهند و هربار که تعداد فوتی‎های کرونا افزایش می‎یابد مردم را مقصر می‎دانند، حالا با وزارت گردشگری برای سفرهای نوروزی به توافق رسیده‎اند؟ آن‎گاه در حالی‎که به گفته همین ستاد، در حال ورود به پیک چهارم و افزایش شهرهای قرمز هستیم، مقصر افزایش تعداد تلفات چه کسانی خواهند بود؟


از آن‌جا که صنعت گردشگری در کشورمان، در دوران کرونایی، با مشکلات مالی فراوانی مواجه شده این وزارتخانه، بارها طرح‌هایی برای بازگرداندن وضعیت سفر به شکل عادی ارائه کرده است؛ تلاشی که با توجه به موقعیت بحرانی کشور و افزایش شهرهای قرمز، بسیارعجیب به نظر می‌رسد. پیشنهاد و ارائه کارت اعتباری سفر معادل 50 میلیون تومان، و اینک در آستانه نوروز معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با ارائه دو راهکار ایمن و سبز! برای تشویق مردم به سفرهای نوروزی! و جلب موافقت اعضای ستاد مقابله با کرونا برای انجام سفر‌ها در قالب تور‌های مسافرتی! به شرط رزرو مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیر‌ها و بوم‌گردی‌های دارای مجوز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وارد این عرصه شده است. همه این‌ها به کنار، متقاعدشدن اعضای ستاد کرونا دیگر چرا؟ ستادی که مدام مردم را از حضوردر مهمانی‎های فامیلی و حمل‎ونقل عمومی پرهیز می‎دهند و هربار که تعداد فوتی‎های کرونا افزایش می‎یابد مردم را مقصر می‎دانند، حالا با وزارت گردشگری برای سفرهای نوروزی به توافق رسیده‎اند؟ آن‎گاه در حالی‎که به گفته همین ستاد، در حال ورود به پیک چهارم و افزایش شهرهای قرمز هستیم، مقصر افزایش تعداد تلفات چه کسانی خواهند بود؟
در تمام کشورهای دنیا، این صنعت با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند، کشورهایی که البته در این صنعت از کشورما پیشروتر بوده و تقریبا درآمد سرانه‌شان از این راه تأمین می‌شود، اما همین کشورها با به میدان آمدن واکسن، رویکرد پاسپورت واکسینه شدن را در پیش گرفته‌اند و مسافران را به این شرط به کشور خود راه می‌دهند والبته هنوز سازمان بهداشت جهانی این روش را هم تائید نکرده است. در چنین وضعیتی، در کشورما سخن از سفرسبز! می‌رود و توافق ستاد مقابله با کرونا با این وزارتخانه!؟
ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده سفرهای نوروزی فقط به‌صورت تور گردشگری و با رزرو اقامتگاه مجوز دارد؛ توجه به این نکته ضروری است که در چنین صورتی خانواده ها می توانند با جمع شدن دورهم و تشکیل دادن تور و همسفر شدن در یک اتوبوس یا هر وسیله حمل و نقل جمعی دیگری! به سفرهای قبلی خود در قالب تور ایمن وسبز، ادامه دهند و از امکانات وزارت گردشگری هم استفاده نکنند!