بورسیه تحصیلات تکمیلی به دانشجویان غیرایرانی ارائه می‌شود

در دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛

مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرایی شدن فراخوان بورس نوع اول دانشجویان غیرایرانی در بدو ورود به دانشگاه، از راه اندازی کالج آموزش پیش‌دانشگاهی متقاضیان غیر ایرانی خبر داد.

مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرایی شدن فراخوان بورس نوع اول دانشجویان غیرایرانی در بدو ورود به دانشگاه، از راه اندازی کالج آموزش پیش‌دانشگاهی متقاضیان غیر ایرانی خبر داد.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابوالفضل خواجوی‌ راد مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبه هیات امنا دانشگاه و همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اولین فراخوان بورس تحصیلی نوع اول به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و PhD غیرایرانی شهریه پرداز (غیربورسیه) منتشر شد.
وی افزود: در این فراخوان به حداکثر ۱۰ درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی غیرایرانی بدو ورود براساس شیوه‌نامه و تایید در شورای بورس دانشگاه، بورس یک‌ساله اعطا می‌شود.
خواجوی راد ادامه داد: در راستای توسعه و گسترش بین المللی‌سازی و حضور هرچه بیشتر در عرصه
بین المللی و فراهم آوردن امکان جذب هرچه بیشتر داوطلبان سایر کشورها برای تحصیل در این دانشگاه‌ و براساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی در خصوص تشکیل کمیته «تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی» کوریکولوم‌های آموزشی دانشگاه مطابق با نیاز دانشجویان غیر ایرانی متناسب سازی شد.
 راه اندازی کالج آموزش پیش دانشگاهی متقاضیان غیر ایرانی
دبیرکارگروه بین المللی سازی کلان
منطقه ۹ علوم پزشکی با اشاره به راه اندازی کالج آموزش پیش‌دانشگاهی متقاضیان غیر ایرانی افزود: شکل‌گیری کالج‌های پیش‌دانشگاهی گامی موثر در توانمندسازی و کاهش آسیب‌های آموزشی متقاضیان غیرایرانی بوده که به عنوان یک تجربه موفق در کشورهای پیشرو در عرصه بین‌المللی‌سازی اجرا
 می‌شود.
 توسعه شاخص‌های کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص توسعه شاخص‌های کمی و کیفی این حوزه‌ گفت: شاخص‌های کمی و کیفی در حوزه گسترش و پایش تحصیلات تکمیلی مانند بررسی انطباق شاخص‌ها بر وضعیت دانشکده‌ها و برنامه عملیاتی با مشارکت مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران تحصیلات تکمیلی دانشگاه تدوین، تصویب و پیاده سازی شده است.
وی با تاکید بر اهداف برنامه‌ریزی شده در زمینه توسعه این شاخص‌ها، ادامه داد: اعتلای اخلاق حرفه‌ای، توسعه راهبردی و هدفمند برنامه‌های آموزش سلامت، توسعه آموزش عدالت محور، ارتقاء زیرساخت‌های آموزشی، ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی، آینده‌نگاری و ظرفیت‌سازی برای کسب مرجعیت علمی در علوم پزشکی، بین المللی‌سازی آموزش و توسعه کارآفرینی در بستر دانشگاه‎های نسل سوم از جمله اهداف کمی این حوزه است.
 برنامه‌ریزی برای استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی در شرایط کرونا
خواجوی‌ راد اضافه کرد: در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی در ایام کرونا برنامه‌ریزی‌های در جهت انجام آزمون جامع دانشجویان دکتری تخصصی، تصویب پروپوزال، پیش دفاع و دفاع از پایان‌نامه دانشجویان، برگزاری آزمون‌ها به صورت حضوری و مجازی، هماهنگی با دانشکده‌های تابعه برای شناسایی رشته مقاطع قابل ارائه به صورت کاملا مجازی، تهیه
 و تدوین پرسش‌نامه نظرسنجی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای بررسی وضعیت کیفیت آموزش در ایام پاندمی کرونا انجام شده است.
وی گفت: کارگروه بین المللی‌سازی آموزش علوم پزشکی کلان منطقه ۹ با همکاری دانشگاه‌ها و دانشکده های این منطقه در رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور (طرح راد) موفق به کسب رتبه سوم بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی شد.
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر توانمندسازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه تحقق دانشگاه نسل سوم گفت: در این زمینه می‌توان به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی در حیطه‌ی خلاقیت و نوآوری دانشجویان، تدوین طرح توسعه تعاملات بین رشته‌ای، توسعه تعامل با واحدهای فن‌آور، برگزاری رویدادهای ایده‌پروری ویژه دانشجویان و تدوین طرح جذب رتبه‌های برتر کنکور از میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.